Като медийна група Нова Броудкастинг Груп е №1 в България

„Като медийна група ние вече сме №1 в България. Сега целта е да задържим това лидерство и първата позиция. Често казвам на моите колеги в Нова, че да станеш №1 е важно, но по-важно и решаващо в случая е да останеш №1. Мисля, че това ще бъде битката ни с Би Ти Ви през следващите години”, разкрива главният изпълнителен директор на Нова Броудкастинг Груп в интервю за вестник „Преса” и пояснява, че „Нова телевизия е №1 като група, защото сме лидер не само на телевизионния пазар, но и на онлайн пазара. В дигиталния сектор в България нашите конкуренти са Google и фейсбук, ние реално нямаме български конкуренти”.

 

„Това е най-добрият ни сезон досега. Това показват данните на международната независима пийпълметрична агенция „Нилсен". Справихме се изключително добре. Очевидно повечето зрители се интересуваха от събитията във VIP Brother. А X Factor си е X Factor и е трудно да си представиш, че това шоу може да се направи по-добре. Много сме доволни от резултатите и на най-новото предаване – „Кошмари в кухнята”. Това беше експеримент, защото риалититата, свързани с готвене и ресторантьорски бизнес, не бяха много популярни в България. Сега нещата явно се променят. Разбрах, че и нашите конкуренти готвят подобен формат. Ние също планираме втори сезон на „Кошмари в кухнята” през пролетта”, разказва Щосел.

 

Главният изпълнителен директор на Нова Броудкастинг Груп повдига завесите за плановете на медийната група през пролетния сезон. „ Не сме финализирали напълно пролетната програмна схема. Това, което мога да споделя, е, че ще имаме нов сезон на „Като две капки вода”. Това е фантастично шоу, в което хората се забавляват много с комбинацията от музика и чувство за хумор. Ще предложим и изцяло нов международен формат. На този етап не мога да издам повече, само ще кажа, че става въпрос за много интересен социален експеримент, който, вярваме, зрителите ще харесат. Както вече казах, ще има нов сезон на „Кошмари в кухнята” и още поне две изненади за зрителите. Така всъщност ще им предложим четири големи международни формата. Разбира се, в програмата ще продължат да присъстват „Господари на ефира”, българският и английският футбол. Целим да запазим лидерската си позиция".

 

„Според „Нилсен” разликата между Новините на Нова в 19 ч. и тези на Би Ти Ви все повече се стопява и вече такава почти няма. Новинарският ни екип се справя много добре. В него има 140 човека. Това, от една страна, означава, че с наличието на такъв екип продуцирането на най-доброто политическо предаване става все по-лесно. От друга страна, вътрешната продукция струва значително по-малко от външната. Поради тези две причини имахме дискусии с външните лица и продуцентите на политически предавания в програмата на Нова - Люба Кулезич и Сашо Диков. На тези срещи обясних, че техните предавания или трябва да станат вътрешни, или продуцентите им трябва да предложат цена като на вътрешна продукция. Все още водим разговори. Това обаче е логиката в бизнеса”, разкрива  Дидие Щосел.

 

„Ние работим с „Нилсен” от близо три месеца и без съмнение ще продължим да работим с тях и през следващата година. Основната причина, поради която сменихме доставчика (на пийпълметрични данни), е, че искахме да работим със световен и всепризнат лидер в областта на пийпълметричните изследвания. Също така искахме доставчик, който да има опит и да може да измерва всички видове аудитория - както тази пред телевизионните екрани, така и тази, която е онлайн. Знаете, че все повече хората започват да гледат дадено предаване на телевизора, след което продължават на таблета и завършват през смартфон", пояснява Главният изпълнителен директор на Нова Броудкастинг Груп.

 

Цялото интервю на Дидие Щосел за вестник „Преса” можете да четете тук.