Има външни белези, за които купувачът трябва да внимава
Автопаркът в България е сравнително стар - почти всеки втори автомобил, който се движи по пътищата на страната е около 20 години.
Българинът купува предимно коли втора ръка, затова и търговците нерядко намаляват километрите, за да вдигнат цената на автомобила. Често се случва, докато стигне до България, километражът да бъде превъртян наполовина. Стига се дори до двойно пренавиване – веднъж в страната, от която е внесена колата, и веднъж от търговците - на място.
Специален софтуер в някои сервизи обаче показва дали километражът е превъртян.
„Все по-често хората проверяват реалните километри”, обясни автомобилният състезател Румен Дунев. По думите му често има разлики в реалните километри и тока, което сочи километража.
„Независимо от възрастта на автомобила – 5, 10 или 20 години – по-голямата си част колите са между 120 000 и 160 000 километра. При колите със съвременна електроника това може лесно да се установи”.
Автомобилният състезател обясни, че е много важно при закупуването на кола тя да има сервизна книжка.
„Вече сме се натъквали на книжки, които са изфабрикувани”, обясни Дунев.
Според него човек трябва да се усъмни още като види, че воланът, топката на скоростния лост и педалите са доста изтъркани.