Правителствата трябва да сложат край на комуникационния подход от 20 век, коментира той

Правителствата трябва да сложат край на комуникационния подход от 20 век да изпращат едно и също послание към различни демографски групи с надеждата всички да откликнат на него. Това каза днес на форум в Обединените арабски емирства Роджър Фиск, който беше главен стратег в областта на медиите и комуникациите на бившия американски президент Барак Обама.
"Още има много хора, които прилагат т.нар. от мен подход от 20 век, като просто бълват информация с надеждата, че тя ще породи желания ефект", заяви експертът в първата дискусия от двудневния Международен правителствен форум за комуникации в Шарджа, третото по големина емирство в ОАЕ. 

"А истината е, че начинът, по който се подхожда към 18-годишен младеж от града и към по-възрастна двойка, която се готви да се пенсионира на село, е много различен", добави той, цитиран от БТА. Фиск даде различни примери за работата със социалните мрежи от опита си в двете успешни предизборни кампании на Обама.

По думите му тайната на успеха в кампаниите на Обама е правилното подбиране на начините, по които предизборният екип се е прицелвал в отделните групи избиратели. Екипът е организирал учители, подкрепящи Обама, да агитират други учители, представители на малкия бизнес да опитат да привлекат към каузата свои колеги и т.н. Според Фиск е грешно да се пилеят пари за скъпи агитационни видеопродукции - по-добре е да бъдат поканени потенциалните адресати на тези видеа и те сами да ги заснемат със смартфоните си.

Той обаче предупреди, че тези стратегии работят и изграждат устойчиви връзки само ако в тях има искреност и автентичност. Ако фирма, чиято дейност замърсява околната среда, предприеме кампания в социалните мрежи, в която се представя за екозащитник, нейните собственици само си губят парите и времето, смята Фиск. 

Освен за социалните мрежи, Фиск отговаряше пряко и за десетки медийни изяви на Обама, включително за участията му във водещи телевизионни предавания в САЩ.

На форума в Шарджа се събраха експерти в областта на комуникациите, пиара и медиите, за да обсъдят въпроси, свързани с главната тема на сегашното осмо издание на тази проява "Поведенческа промяна към човешко развитие". Той се организира под патронажа на Н.В. шейх д-р Султан бин Мохамед ал Касими, член на Върховния съвет на ОАЕ и емир на Шарджа, който произнесе приветствено слово след първата дискусия. 

Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК.