КЗК отхвърли жалба срещу избрания изпълнител, изчаква се дали ще има нова в съда

До 10 дни е възможно да стартира разширяването на околовръстния път на София от “Цариградско шосе” към кв. “Младост”, след като Комисията за защита на конкуренцията е отхвърлила жалбата срещу избрания изпълнител, съобщава "24 часа".

От регистъра на КЗК се вижда, че решението е взето на 18 април. То може да бъде обжалвано пред Върховния административен съд в 14-дневен срок, който изтича на 13 май заради почивните дни по Великден и Гергьовден. Ако в съда не постъпи възражение, ще се пристъпи към раелен старт на строителството. Жалбата в КЗК бе подадена от “Трейс груп холд” и срещу избора на “ГБС - Инфраструктурно строителство” за изпълнител на обществена поръчка за участъка от “Цариградско шосе” до пътен възел “Младост”. Най-ниска цена бе предложена именно от “Трейс груп” - 95,5 млн. лв., но техническата им оферта получи ниска оценка - 28 точки. Фирмата бе отстранена от процедурата.

Търгът за строителството на 6-километровия участък е на стойност 123 млн. лв. Срокът за изпълнение е 910 дни. КЗК посочва, че цената, предложена от “Трейс”, е по-ниска с повече от допустимите по правилата 20% спрямо офертите на останалите участници. От компанията са предоставили обосновка за ниското си ценово предложение, но регулаторът е отхвърлил част от аргументите.

“Този участък е много важен, тъй като ще облекчи изключително много връзката между магистралите “Струма” и “Тракия” и движението на транзитния трафик”, коментира наскоро пред “24 часа” шефът на Агенция “Пътна инфраструктура” Георги Терзийски.

Участъкът е последният за изграждане от Южната дъга на софийския Околовръстен път. Отсечката ще бъде с две платна с по 3 ленти за движение в посока, средна разделителна ивица, две локални платна и тротоари. Пресичането на околовръстното с по-големи други пътища ще става чрез четири пътни възела - “Стар Лозенски път”, “Патриарх Герман”, “Самоковско шосе” и “Младост”. 

Ще бъдат изградени 3 пешеходни надлеза и мостове над реките Искър и Кална. Предвидена е реконструкция на водопроводи, канализация и газоразпределителна мрежа, както и изместване на инженерни съоръжения, телекомуникации и други. Столичната община вече прехвърли на държавата имоти, през които да мине новото трасе. В момента тече процедурата по отчуждаване и на частни терени. За окончателното завършване на разширението на околовръстното шосе на София остава само изграждането на отсечката в западното направление между бул. “България” и магистрала “Люлин”.

Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК.