Направените промени предизвикаха спорове между автоекспертите

Мястото, където стана катастрофата на магистрала „Струма”, месец по-късно е променено до неузнаваемост. Промените обаче предизвикаха спорове между автоекспертите.

Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики препоръча отбивката в тази част на магистралата да бъде затворена, защото смята, че мястото й е неудачно и опасно. Експертът критикува и новопоставеното предпазно съоръжение. 

„Интересно е, че знакът е захванат с тел, след което е заварен. Не мога да кажа дали това е най-доброто решение. Това е пластмаса, която може и с ръка да се счупи. Идеята е бидонът да се напълни с пясък или вода и това да е първото нещо, което да ви задържи", обясни Русинова. 

„Струма” след автобусната катастрофа: Знак, хванат с тел, и дефектна маркировка

Друг доказан специалист - инж. Георги Златев, член на сдружението „Автоексперти за пътна безопасност”, твърди, че промените след катастрофата гарантират максимална безопасност и са съобразени със световните стандарти.

„Всички монтирани ограничителни системи за пътища са съобразени с европейските норми и българските изисквания", заяви инж. Златев.

„А за този буфер – светлоотразителните елементи в началото му не са пътен знак. Бидонът с пясък е доста стар предшественик на това модерно съоръжение”, каза инж. Златев. По думите му системата може да задържи 38-тонен товарен автомобил, а след удар тя да се измести само с 1,3 метра.

Повече гледайте във видеото

За да научавате първи новините от България и света, изтеглете новото приложение на NOVA - за Android ТУКiOS (Apple) ТУК и HUAWEI AppGallery ТУК.