Снимка: iStock
Съществуват успешни маркетингови стратегии за електронна търговия, които ще ви помогнат да стартирате вашия магазин бързо и без много излишни разходи
Независимо, дали създавате свой собствен онлайн магазин, защото искате да изкарате малко допълнителни пари или сте решили да го изградите като част от цялостната ви бизнес стратегия, е необходимо първо да разберете откъде да започнете. Според Григор Павлов от SEO агенция SeoWebDesign не се нуждаете от много пари, време или дори технически познания, за да стартирате свой собствен печеливш онлайн магазин. Предлагаме ви да започнете с няколко прости стъпки, които да следвате. Съществуват успешни маркетингови стратегии за електронна търговия, които ще ви помогнат да стартирате вашия магазин бързо и без много излишни разходи.
Снимка: SeoWebDesign
Открийте идеалния продукт
Ако изработката онлайн магазин е в списъка ви със задачи от известно време, то вероятно вече имате идея за това какви продукти бихте искали да продавате. Това може да е нещо, което изработвате ръчно, или пък нещо, което препродавате на по-висока цена.
Следващата стъпка в процеса е да проучите, дали идеята ви за продукт е добра. Хората пазаруват ли този продукт? Колко голяма е конкуренцията ви и вие с какво ще се отличите от нея? Дали нишата вече е пренаситена или пък е твърде модерна и конкурентна? В състояние ли сте да се конкурирате по отношение на цените в бранша?
Един чудесен начин да намерите идея за печеливши продукти за продажба е като анализирате какво продават другите магазини за електронна търговия. Прегледайте най-продаваните и най-модерните продукти. Докато правите това, проверете и артикулите, които не са в списъка на най-продаваните, за да прецените кои продукти да изключите.
След това проверете и сайтовете на онлайн общностите, представящи тенденции и популярни мнения. Страниците във Facebook и форумите също са чудесни места за търсене на подобна информация.
Снимка: SeoWebDesign
Определете цените на вашите продукти.
Ценообразуването е от съществено значение за стартирането на успешен сайт за електронна търговия, но може да бъде и едно от най-големите предизвикателства, с които ще се сблъскате.
Ако определите твърде ниски цени, може да загубите пари или пък да нямате печалба в края на деня. Това означава, че целият ви труд, време и усилия, които сте вложили в създаването на вашия онлайн бизнес, са били напразни. От друга страна, ако цените ви са твърде високи, може да не реализирате много продажби и това да ви струва скъпо в крайна сметка.
За да определите правилно цените на продуктите си, е необходимо да изчислите всички разходи на бизнеса си и да ги анализирате.
Допълнителен съвет: Проучете конкурентите си и вижте какви са техните цени за подобни продукти на сайтовете им. Вашите цени трябва да са сравними с тези на преките ви конкуренти.
Проучете разходите и възможностите за доставка.
Доставянето на здрав краен продукт до клиентите ви е може би най-съществената част от успешната онлайн транзакция. Много онлайн магазини предпочитат да прехвърлят разходите за доставка върху своите клиенти. Макар че това е един от начините, важно е да се отбележи, че разходите за доставка са пряко свързани с отказа на клиентите от поръчката им и със загубата на продажба. 44% от онлайн купувачите казват, че са се отказвали от покупка на нещо онлайн поради високите разходи за доставка и обработка.
За да компенсирате това, има някои възможности, които можете да разгледате, когато определяте как да ги отчитате.
- Предложете безплатна доставка за всички поръчки до всички населени места;
- Предложете безплатна доставка и увеличете цените на продуктите си, за да покриете разходите;
- Предлагайте безплатна доставка за поръчки, които отговарят на определена сума;
- Предложете фиксирана такса за доставка.
Снимка: SeoWebDesign
Намерете добра фирма, която да изработи сайта ви за електронна търговия
Има два пътя, по които можете да поемете, когато става въпрос за стартиране на вашия онлайн бизнес. Първият е да използвате пазар като Etsy, Amazon или eBay, за да продавате продуктите си. Другият вариант е да изградите свой собствен уеб сайт за електронна търговия и собствена марка, които се управляват изцяло от вас.
Сайтовете за електронна търговия улесняват всеки собственик, който желае, да обяви своите продукти, да определи цените и да добави количка и други функционалности. Притежаването на собствен сайт прави процеса бърз и лесен за вас, като в същото време осигурява отлично изживяване за клиентите ви. Това ви позволява да съсредоточите времето и енергията си върху продажбите. Има редица платформи, които подпомагат процеса.
Електронната търговия представлява 14,3% от всички продажби на дребно през 2021 г. Междувременно онлайн пазаруването е нараснало с 15,5% през първите три тримесечия на 2022 г. Никога не е имало по-добър момент за стартиране на онлайн бизнес или откриване на магазин за електронна търговия.
Най-бързият, най-лесният и най-достъпният начин за изграждане на онлайн магазин е чрез използване на утвърдена платформа за електронна търговия, като WooCommerce, Opencart, Prestashop.
Снимка: SeoWebDesign
Изберете име на фирма, име на домейн и търговска марка
Това е частта, в която можете да бъдете креативни, иновативни и да създадете основата на марката. Помислете за това, което вашите клиенти ще разказват на приятелите и семейството си, докато показват страхотните нови продукти, които току-що са си купили. Обмислете варианти на думи и фрази, които бихте искали да използвате или да бъдат свързани с вашия бизнес. Те могат да отразяват продуктите, които продавате, или да са свързани с вас лично.
Не забравяйте да избягвате всичко, което вече е защитено с авторски права или търговска марка от друг бизнес. Също така не трябва да забравяте да видите дали името на домейна е налично, както и всички социалните медии, които планирате да използвате.
Изграждане на уеб сайт за електронна търговия
Помислете за рамката на вашия сайт и страниците, които искате да има. Описанията на артикулите, снимките на продуктите и ключовите думи ще помогнат на потребителите да намерят това, което търсят, и да са наясно какво точно купуват. Използването на платформа за електронна търговия и изборът на някоя от нейните готови теми ще ви помогне да направите този процес бърз и лесен.
Настройте метод за плащане
Всеки онлайн магазин трябва да осигурява възможност за плащания. Хубаво е да можете да приемате плащания с карти, но не е задължително. Има много различни възможности, от които да избирате, когато решавате коя компания да използвате за онлайн разплащанията. Някои платформи за електронна търговия имат вградена такава функционалност, което прави настройката лесна и бърза, но за други трябва да се постараете. Проучете коя опция е най-подходяща за вас и вашия бизнес. Много собственици на фирми за електронна търговия избират опции като PayPal, Stripe, Square, Chase, BluePay или PaySimple, за да осъществят обработката на плащанията.
Защитете уебсайта си с помощта на SSL и инсталирайте услуги за архивиране
Докато изграждате сайта си, се уверете, че периодично създавате резервни копия на сайта. Използвайте редовна услуга за архивиране на сайта, за да може трудът ви да бъде възстановен, ако някога възникне проблем с доставчика на услуги или със самия сайт.
Освен това ще трябва да инсталирате SSL сертификат. Тези сертификати са причината да виждате зелена иконка до някои URL адреси. Те запазват поверителността на информацията на клиентите ви и им дават спокойствието, че пазаруват от сайт с добра репутация. SSL сертификатът криптира чувствителната информация, която се споделя на сайта ви, когато някой направи покупка (адрес, поща, име и парола за профила, данните от картите).
Снимка: SeoWebDesign
Преглед, тестване и публикуване на вашия онлайн магазин
Ефективното тестване ще изисква познаване на техниките за тестване на сайтове, както и на платформите за електронна търговия. Следните неща трябва да се разгледат по-подробно:
- Функционална Начална страница
- Резултати от търсенето
- Подробности за продукта
- Формуляр за поръчка
- Потвърждение на поръчката
- Страница на формуляра за вход и страници с акаунти.
Всеки уеб сайт за електронна търговия може да има множество други страници, но тези очертават основната му функционалност, от която реално се интересува клиента.
Стандартният път на посетителя започва от началната страница (или целева страница за конкретен продукт), търсене на конкретен продукт, разглеждане на продукта, добавяне на артикула/ите в количката за пазаруване, попълване на данните за поръчката, включително информация за плащане и доставка, и изпращане на окончателната поръчка. Нека разгледаме няколко начина за тестване на магазина ви, преди да бъде пуснат на живо за целия свят.
Стъпка 1: Тестване на количката за пазаруване
Най-използваната функция на всеки сайт за електронна търговия е количката за пазаруване. Тя е това, което позволява на клиентите ви да избират един или повече артикули, да ги съхраняват и да ги поръчват наведнъж.
Повечето сайтове разполагат с "интелигентни" колички за пазаруване, които запомнят артикулите, които са били добавени, премахнати или до които е бил осъществен достъп от друго устройство.
Снимка: SeoWebDesign
Стъпка 2: Тестване на формата за търсене, сортиране, филтри и страниране
Полето за търсене обикновено присъства на няколко страници, за да позволи на клиентите да търсят артикули, където и да се намират в сайта. Уверете се, че сте тествали функцията за търсене на всяка страница. Също така трябва да проверите, дали при търсене на конкретен продукт се пренасочвате към страница с резултати от търсенето и всички съответни елементи се появяват правилно за въведената ключова дума или термин.
Стъпка 3: Създаване на акаунт и влизане
Някои платформи за електронна търговия позволяват да поръчате като гост, без да създавате потребителски акаунт. След като поръчката е направена, на клиента се предоставя възможност да създаде своя акаунт. Когато акаунтът е създаден, потребителят може да влезе в него на всеки етап. Важно е да тествате всички тези варианти, когато тествате сайта си.
Стъпка 4: Проверете плащанията си
Очевидно е, че плащанията са съществена част от тестването на всеки сайт за електронна търговия. В края на краищата именно това позволява на потребителите да закупят незабавно своите продукти онлайн. Трябва да бъдат тествани всички видове плащания от различен тип, т.е. кредитна карта, Epay, Paypal, банкови преводи и др.
Трябва да се провери и дали сайтът съхранява данните за кредитната карта на клиента. Ако е така, съхраняват ли се те по сигурен начин? Съответства ли на изискванията?
Стъпка 5: Работен процес след покупката
След като клиентът направи поръчка, какво се случва по-нататък? Тестването на всички възможни функционалности след покупката е важен аспект, така че не го пропускайте.
Тестването на уеб сайтове за електронна търговия може да бъде предизвикателство и да отнеме много време и дори да изисква доста умения.
Започнете да популяризирате своя уебсайт за електронна търговия
След като сайтът ви започне да функционира е време да приложите маркетинговата си стратегия. Маркетингът на съдържанието, социалните медии и платените промоции са отлични начини да насочите трафика към магазина си, да наберете популярност и да започнете да реализирате първите си онлайн продажби.
Независимо дали вашият уеб сайт за електронна търговия е вече изграден, в процес на изграждане или пък е започнал да функционира, важно е да имате предвид крайната цел: увеличаване на приходите.
Предоставено от: https://seo-webdesign.bg/