Снимка: iStock
Претърпените загуби от тях са за около 12 млн. евро
Над 80 български компании са подали сигнали от началото на годината, че са пострадали от киберизмами със сменен IBAN. Претърпените загуби от тях са за около 12 млн. евро. Това каза старши комисар Владимир Димитров, директор на дирекция "Киберпрестъпност" в ГДБОП.
Проблем все още са нигерийски организирани престъпни групи, които от години са специализирани в измами със сменен IBAN.
Нова онлайн атака: Крадат данни от банкови сметки и профили в социалните мрежи
В момента най-големият проблем са инвестиционните измами, като добави, че почти всеки ден има двама-трима граждани, които подават сигнали при тях, че са изгубили средства. Това ставало чрез платформа за търговия, намерена в социалната мрежа.
В ефира на предаването "Твоят ден" по NOVA NEWS експертът по киберсигурност Явор Колев сподели, че чрез насочен фишинг към пощи на служители на ръководни позции в големи компании се правят опити за осъществяване на достъп до данни. "Изпращат на партньорската компания фактура, съдържаща всички оригинални реквизити, само IBAN-ът е променен. Така, точно по тази сметка се изпращат пари, които вече са под влияние на организираната престъпност. Други случаи са фалшиви имейли от името на финансова институция, с цел незабавна промяна на паролата за достъп до личната банкова информация. Много е важно да имаме бекъп на данните си", коментира той.
"При киберизмама в първите няколко часа могат да бъдат блокирани парите, но впоследствие възстановени", допълни Колев.
Информирайте се преди всички - последвайте ни в Google News Showcase