При проверка инспекторите от ДАИ ръчно измерват височината на грайферите им...

Неподходящо оборудваните за зимата тежкотоварни камиони и неподчинението на техните шофьори бяха посочени като една от причините за стотиците блокирани по пътищата коли. Заговори се дори за ефективни присъди за шофьорите на тежкотоварни камиони, които карат с летни гуми.

Инспектори на агенцията \"Автомобилна администрация\" започнаха засилени проверки на състоянието на гумите на ТИР-овете и автобусите.

Гумите за тежкотоварните машини не се делят на зимни и летни, а на нови и изхабени. При проверка инспекторите от ДАИ ръчно измерват височината на грайферите им със специално устройство.

Задължително изискване е товарните машини да са снабдени с вериги. Не е задължително, но опитните шофьори знаят, че чувал сол и пясък никога не са излишни, когато тръгнеш на път по заледените магистрали.

Глобата за шофиране със стари гуми варира от 50 до 150 лева. А цената на нова гума е от 700 лева до над хиляда.

Високата цена на инвестицията в гуми съпоставена с размера на глобата изправят превозвачите пред нелеко решение. За съжаление, не рядко везните се накланят към рискованото шофиране с изтрити грайфери. А то, може да стане причина за тежки инциденти на пътя.

 

Вижте повече по темата във видеото.