Снимка: Shutterstock
Телевизията остава най-надеждната и популярна медия за новини, казва Бан Ки-мун
Способността на телевизията да ангажира аудиторията по важни проблеми ще бъде отбелязана на 21 ноември чрез инициатива на държавни и частни радио и телевизионни компании, търговски асоциации и рекламни къщи по целия свят.
За първи път в света водещи организации от сектора, включително Европейската асоциация за радио и телевизионна реклама (EGTA), Европейскияt съюз за радио и телевизия (EBU) и Асоциацията на търговските телевизии в Европа (ACT) ще се обединят за Световния ден на телевизията, който е обявен за годишен празник от ООН през 1996 година.
Телевизиите по целия свят са приканени да излъчат кратък видеоклип, създаден по инициатива на EGTA, ACT и EBA, с който се изтъква важната роля на телевизията да информира, образова и забавлява.
В клипа участват хора на всякаква възраст и от различни националности, които гледат телевизия на различни устройства - от забавни предавания до новини, предавания за култура, образование и филми. Редица телевизионни канали от Европа, Азия, Канада, САЩ и Австралия вече потвърдиха участието си.
По думите на генералния секретар на ООН Бан Ки-мун в една дигитална епоха "телевизията остава най-надеждната и популярна медия за новини, култура, спорт и забавление". Европейците гледат повече линейна телевизия от всякога - средно по 235 минути дневно.
"Телевизията помага светът да навлезе в живота и дома на хората", казва той. "Чрез качествени предавания телевизията хвърля светлина върху глобални проблеми и помага да се разберат битките и надеждите на общностите и семействата по света".
Председателят на EGTA и директор на отдела за изследвания в ORF Австрия Франц Пренер отбелязва качеството на медията "постоянно да демонстрира способността си да бъде преоткривана".
"Живеем във вълнуващи времена за радио-телевизионните компании, в които се променя начинът, по който телевизионното съдържание достига до зрителите; времената са вълнуващи и за рекламните къщи, които допринасят за финансирането на съдържанието чрез една все по-информативна, таргетирана и уместна реклама", казва той.
Филип Делюсин, председател на ACT и главен изпълнителен директор на RTL Белгия, твърди, че "успехът на телевизията се гради върху близостта до аудиторията, адекватността ѝ към ситуацията на местата, където се излъчва и способността да разказва страхотни истории".
"Телевизията се развива непрекъснато с една главна цел: искаме зрителите да са големите победители в тази технологична еволюция", допълва той. "В крайна сметка новите технологии означават повече начини за гледане на телевизия: да гледаш това, което искаш в момента, в който искаш и на екрана, на който искаш. В телевизията, зад сцената или на екрана работят хиляди талантливи хора, за да продължат нашата история на успех. Чест е да си част от това медийно семейство".