Определението "най-гледан кабелен канал" категорично не отговаря на истината

Във връзка с разпространената на 28 август информация към медиите от страна на bTV Медиа Груп, от Нова броудкастинг груп бихме искали да направим следния коментар:

 

В съобщението се казва, че: „Епичната битка за влизане в групите на Шампионската лига между Лудогорец и Стяуа вчера превърна bTV Action в най-гледания кабелен канал в България за всички времена сред аудиторията на възраст 18-49 г. Средният дневен дял на канала е 11,9%, което е най-високият резултат, отчитан в български тематичен канал. Данните са на ГАРБ.” 

 

През юни 2008 година Diema (кабелен тематичен канал) отчита в множество дни резултат, който е по-висок от споменатите 11.9%. Например, средният дневен дял на Diema за 20 юни е 13.1% сред аудиторията на възраст 18-49 години. Ако изобщо можем да говорим за „най-гледания кабелен канал в България за всички времена”, то към настоящия момент няма как да твърдим, че това е bTV Action. 
 

В Нова Броудкастинг Груп вярваме, че конкуренцията води до положително развитие на участниците в телевизионния пазар, което пък е от полза за всички зрители. За да се избегнат обаче всякакви съмнения за тенденциозно и манипулативно цитиране на данни, ние, като най-голямата медийна група в България, бихме искали да призовем за по-голяма прецизност и спазване на утвърдените правила и норми при използване на пийпълметрична информация.