Колко биха ни стрували ремонтите?

 

През бензиностанциите минават хиляди литри некачествени горива. Какви може да са последиците, ако заредим с бензин- или дизел-менте?


Според експерти първото нещо, което може да се случи, е запушване на горивния филтър. Този проблем може да доведе до спиране на работата на двигателя. Ремонтът му струва между 50 и 100 лева.


Следващият застрашен елемент е горивната помпа. Този ремонт ще ни излезе солено - между 1000 и 5000 лева, в зависимост от марката и модела на колата.


Заплашени от повреда заради некачествено гориво са и дюзите на двигателя. Такъв проблем при дизеловите автомобили може да ни коства от 300 до 1000 лева, при това само за една дюза. Обикновено колите имат четири такива.


Нов турбокомпресор пък ще ни струва между 2000 и 4000 лева. Тук обаче проблемът по-често води след себе си и блокиране и основен ремонт на двигателя, който може да достигне до 10 000 лева.


Въпреки усилията на държавата за спазването на стандартите за качество на горивата, понякога зареждането на гориво наподобява лотария.