Може да се пребори депресията у по-малко харесваните клиенти в социалната мрежа

Жестока конкуренция между известните личности. До това може да доведе премахването на видимостта на лайковете от Facebook - идея, която компанията лансира сред потребителите. Така, обаче, може да се пребори депресията у по-малко харесваните клиенти на Facebook.

Instagram вече премахна пробно функцията харесвам в седем държави, сред тях са Канада, Италия и Бразилия. Под публикациите се виждат имената само на няколко потребители, които са я харесали, но не и на общия брой лайкове. Тази информация знае само автора на поста или снимката. Същите тестове предстоят и за платформата Facebook, чиято собственост е и Instagram.

Ася има над 4 000 последователи във Facebook и над 33 000 в Instagram. Това я превръща в инфлуенсър - човек със силно влияние в социалните мрежи. Всяка нейна снимка събира минимум по хиляда лайка.

"Всеки инфлуенсър се старае да прави по-интересна снимка от някакви по-интересни места. Много често публикувам пейзажи или кучето си например, но когато аз се появя в снимката тя има повече харесвания, така че, това е, което се опитвам да правя по-често", каза Ася Енева.

400 млн. телефонни номера незащитени във Facebook

Ася обаче е категорична - промяната, която готви Facebook, скривайки брояча на лайкове, няма да се отрази на самочувствието й. "От суетна гледна точка, ако го погледнеш, отново е същото, защото аз като потребител ще мога да виждам моите харесвания, просто другите потребители няма да ги виждат", каза още Енева. 

Промяна обаче ще има, твърдят онлайн експертите. Многото лайкове носят на инфлуенсърите повече пари от фирмите, които ги наемат да рекламират продуктите им. Така конкуренцията  между популярните личности в мрежата ще се ожесточи. "Те ще трябва да създават още по-стойностно и най-вече релевантно за тяхната аудитория съдържание. Нещо, което ще е предизвикателство за инфлуенсърите", заяви експертът по социални мрежи Катерина. 

За подрастващите обаче премахването на брояча ще има само положителна промяна, казват психолозите. "Всяко дете се опитва да бъде харесвано и когато събира повече лайкове във Facebook, това показва как другите го оценяват. Това може да предизвика т.нар. "опасни селфита" - деца се качват по високи сгради, по строежи, за да се снимат там и да събират възможно повече лайкове", добави психологът Мирела Димитрова от "Асоциация Родители". 

Ученичката Димана също одобрява готвените промени. Твърди, че сега популярността в социалните мрежи определя мястото ти в училищната йерархия. "Има го желанието за одобрение от връстниците. Много от тийнейджърите парадират с външен вид, като лайковете го характеризират - колко си хубав или не", каза Димана. 

Все още Facebook пази в тайна кога харесванията ще станат невидими. Ако потребителите не реагират положително, обаче новата функция ще бъде премахната.

Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК.