По-рано се появи информация, че учени са открили наличието на фосфин - безцветен отровен газ, който може да има биологичен произход

Американската космическа агенция НАСА обмисля да изпрати една или две мисии до Венера до април 2021 г. в търсене на извънземен живот, съобщи Ройтерс, цитирана от БТА.

Според информационната агенция става дума за мисиите "Да Винчи" и "Веритас", които през февруари тази година влязоха в списъка на четирите кандидати, одобрени от ръководството на НАСА за финансиране от 500 милиона долара.

"Да Винчи" е най-логичният вариант, ако искаме да проверим дали съществува живот на Венера, след като в атмосферата й беше открит фосфин", заяви Дейвид Грийнспун, астробиолог от Планетологичния институт в Тусон, Аризона.

Учени откриха потенциални признаци на извънземен живот на Венера

По-рано в медиите се появи информация, че международна група учени е открила в атмосферата на Венера фосфин - безцветен отровен газ, който може да има биологичен произход. На Земята той се отделя от някои бактерии по време на жизнените им процеси. Шефът на НАСА Джеймс Брайдънстайн призова изследването на втората планета от Слънчевата система да стане приоритетно за американското космическо ведомство.

Европейска сонда се приближи на 77 милиона км до Слънцето (ВИДЕО)

"Да Винчи" е спускаем апарат, който ще изучи химичния състав на атмосферата на Зорницата по време на 63-минутното си спускане до нейната повърхност. Планетолозите се надяват, че тази сонда ще им помогне да установят как атмосферата си взаимодейства с почвата от повърхността на Венера и дали има вулкани в недрата й.

Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за информационния бюлетин на nova.bg ТУК, за да получавате най-важните новини от деня на електронната си поща.