Дори и Борис Бонев гласувал за отпадане на картата за една линия

„Лично аз съм поставил задача на ръководството на ЦГМ достатъчно рано да започне информационна кампания, за да знаят софиянци месеци по-рано какво ще се промени, как да се ползват билетите, за да се направи сметката за бюджета. Това не се случи, така че аз съм вдигнал жълт картон на ЦГМ”. Това заяви пред БГНЕС председателят на Столичния общински съвет (СОС) Георги Георгиев.

Той очаква от Центъра за градска мобилност да отстраняват своевременно сигналите, които заливат общината. 

Столичани до омбудсмана: Новите правила в градския транспорт оскъпяват услугата и ни затрудняват

„При следващото оплакване дори ще наложа червен картон. Въвеждането на нещо ново винаги води до неудобство, въпросът е това да не става за сметка на пътуващите”, каза Георгиев.

Той ще предложи на СОС да отпадне глобата при липса на валидация и очаква в края на февруари то да бъде прието.

Той припомни, че изградената системата - с камерите за наблюдение, с възможностите за контрол на трафика, дават достатъчно други данни. „Накратко, не искам да причинявам неудобство на столичаните, за да улеснявам ЦГМ", допълни Георгиев.

Нов проблем с е-системата за билети в столичния градски транспорт (ВИДЕО)

По отношение на отпадане на картата за една линия Георгиев обясни, че в СОС има 61 души, с комитети и комисии, които работят по определен въпрос.

„В ръцете си държа подписите на експерти-съветници по транспортните теми от всички политически групи в СОС, включително подписа на колегата Бонев, който е забравил сякаш, че е подкрепил да отпаднат картите за една линия. Аз много уважавам мнението на експертите, затова в един колективен орган е много важно да търсим диалог и да се вслушваме в по-подготвените от нас. Виждаме обаче, че в момента има недоволство на гражданите и вместо да бъдат улеснени, те срещат трудност в това да закупят или да бъдат стимулирани, чрез липсата на избор, да купят годишна карта”, каза Георгиев.

Той уточни, че предстои да бъде обсъдено дали ще има промяна в приетите новости в билетната система и да решат ще има ли промени.

Глобата за невалидирани карти в градския транспорт ще се налага най-рано след месец

Георгиев обясни, че се води яростна битка с представители на ПП да не се вдигат цените на билетите като припомни писмо от Финансовото министерство.

„Аз ще си поговоря внимателно с всички колеги, имаме вносители от ГЕРБ, БСП, „Патриоти за София” и колегата Бонев, за да чуем и да видим дали наистина това сега е най-доброто решение, според мен не трябва да се пипат цените на документите за пътуване", обясни още той. Георгиев каза, че би предложил трупането на точки при всяка валидация, което да доведе до отстъпки при цените на пътуване.

Дилчев: В началото на март изчезват перфораторите в наземния транспорт

Системата за таксуване работи успешно, 6 млн. пътувания са платени с дигитални билети през изминалата 1 година, каза Георгиев. „На второ място, промените, въведени от 1-ви януари, показват, че близо 100 000 билета за време са продадени до сега, а около 2/3 доколкото си спомням, е продажбата на билетите за 30 минути така както ние го предвиждахме. Тоест положителните ефекти, това че може да се плаща с електронните системи е факт и то се случи", подчерта още той.

Според Георгиев валидацията е важна, защото може да се ползва и като застраховка за пътуване.

Новините на NOVA - вече в InstagramTwitterTelegram и Viber - последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook.