Снимка: БГНЕС
Новата тарифна политика за превозните документи влезе в сила от 1 януари
Столичният общински съвет предлага връщане на картата за една линия в градския транспорт. Това обяви председателят на местния парламент Георги Георгиев.
Решението идва само 12 дни, след въвеждането на новата тарифна политика в градския транспорт на София. Причината е - недоволството на хората, които до скоро са използвали този тип превозни документи.
Всеки ден Илка Павлова пътува с градския транспорт и преди да въведат новите правила си е купувала карта само за метро.
„При мен 35 лв. беше на месец. Сега ще трябва за цялата градска мрежа, което може би е по-евтино, но нямам възможност”, каза Илка Павлова.
Новата тарифна политика и отпадането на картите за една линия беше прието с мнозинство от Общинския съвет в София и влезе в сила в началото на годината. Дали заради това, че идват избори, или заради недоволството на хората - сега искат връщане на част от старите правила.
Георги Георгиев, председател на Столичния общински съвет (СОС), заяви: „няма да позволя едно малко камъче да обърне колата. Предложението обхваща месечните карти за наземните линии от една страна, на второ място за метрото, на трето място за учениците, чиито карти бяха по 9 лв. на месец”
В отговор независимият общински съветник Борис Бонев каза: „ако това недоволство компрометира всички неща, които се случиха с новата тарифна политика и ако това ще е цената, която трябва да бъде платена с останалите положителни неща, то тя трябва да бъде платена”.
Освен връщане на картата за една линия, от БСП наддават с още предложения.
Съветникът от БСП, Иван Таков заяви – „връщане цената на хариения билет на 1, 60, както и карнетката за 10 пътувания на 1, 20 лева”.
„За да може столичани отново да си използват документа за една линия, на общината ще й бъде нужен около месец и половина работа. Искат и да отпадне глобата от три лева за валидация. А жалбите при омбудсмана продължават да валят.
„Хора, които живеят в по-крайните квартали на София се оплакват, че билета 30 + не им е остатъчен, защото не успяват да се придвижат в рамките на цялото си пътуване, би могло да се обмисли за по-дълго време да важи билета + например – 45 - 50 минути”, каза Диана Ковачева, която е Национален омбудсман.
Новините на NOVA - вече в Instagram, Twitter, Telegram и Viber - последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook.