Екипи работят за отблокиране на две от второстепенните трасета

"Положението се нормализира. Към 6:00 ч. е последната информация. През изминалите часове обстановката беше изключително сложна. Над 30 екипа работиха на терен при силен снеговалеж и вятър.Това заяви в „Здравей, България” министърът на транспорта Георги Гвоздейков.

По думите му проблеми с влаковете има заради скъсана контактна мрежа и паднали дървета по линията. „Главните железопътни трасета са проходими, в момента се работи по две от второстепенните. Организацията е на ниво, към момента няма бедстващи пътници.  Министърът акцентира, че се е наложило пътниците да изчакат 4-5 часа.

10 автобуса със стотици пътници са блокирани и във Врачанско (ВИДЕО)

Вчера е осигурен транспорт за около 50 ученици, които са били в столицата и е трябвало да се приберат в направление Плевен, Русе, Шумен и Варна. Те са чакали няколко часа на гарата, без яснота кога ще могат да пътуват. За случая се разбра, след като стана ясно, че учителка е стигнала до разговор по телефона с премиера, за да се приберат по домовете си.

"Снощи последно се чух с учителката между 21:30-22:00 ч., учениците от Плевен вече бяха слезли и нататък влакът продължи нормално. Абсолютно нормално е в обстановка на суматоха да се прибегне към позвъняване на премиера, защо не, на мен вчера са ми звънели над 20 човека, където съм се опитвал също да помагам. Обстановката беше сложна, тъй като самият снеговалеж е доста обилен, мокър, тежък сняг, листата по дърветата все още не са паднали, което създава предпоставка за падане на дърветата, тъй като тежестта по самото дърво е огромна", каза Гвоздейков.

"Част от хаоса се създава и от самите водачи. Когато ни информират медиите, че се очаква усложнена зимна обстановка, ние тогава се сещаме, че трябва да тръгнем на път, и то абсолютно неподготвени", заяви Гвоздейков.

Министърът коментира и затварянето на завода за ремонт на влакове в Дряново. "На 22 април 2021 е сключен договор за срок от 2 години, като е поет ангажимент да бъдат модернизирани 15 вагона. Общата стойност на договора е 26 млн. лева. Платен е аванс на стойност близо 7 млн. лева. Изпълнителят не спазва основните 3 етапа от този договор, до 22 октомври 2022 г. той е длъжен да ги изпълни. Възложителят - БДЖ - "Пътнически превози", е принуден да си потърси правата. В този случай изпълнителят изважда сертификат за форсмажор, в COVID периода, като с този сертификат възложителят получава удължаване на срока на договора с още една година и получава допълнително финансиране от порядъка на близо 1 млн. лева към тази сума. Дадената сума към момента е 9 млн. лева, за нея БДЖ не е получило абсолютно нищо. Договорът изтича на 31 декември 2023 г.", заяви Гвоздейков.

ДАНС проверява Вагонно-ремонтния завод в Дряново и БДЖ

Той каза още, че е водил разговори с посланици, в търсене на възможност да бъде осигурен подвижен състав за железниците. Утре за Германия заминава екип, който ще води разговори с Deutsche Bahn, като според министъра те могат да осигурят вагони, по-качествени от тези, които е трябвало да се ремонтират в Дряново.

Целия разговор гледайте във видеото.