Нова бележи 26% ръст на приходите за първото полугодие, разкрива главният изпълнителен директор на Нова Броудкастинг Груп Дидие Щосел в интервю за „Капитал”

„Финансовите резултати на MTG и Нова Броудкастинг Груп за първото полугодие на 2014 са много добри, Нова отбеляза ръст на приходите си от общо 26% спрямо същия период на 2013 г.”, разкрива главният изпълнителен директор на Нова Броудкастинг Груп Дидие Щосел в интервю за вестник „Капитал”.

„Ако погледнете развитието на рекламния пазар през тази година, през първата половина на 2014 г., според нас рекламният пазар не се е променил – запазва същите нива, както първите шест месеца на 2013 г. Добрата новина все пак е, че пазарът на телевизионната реклама е стабилен (+/– 1%) и ако вземем само търговската реклама и извадим рекламните кампании, финансирани от държавата (миналата година имаше много сериозна кампания за дигитализацията), той дори отчита ръст. Смятам, че телевизиите са добър индикатор как се развива икономиката. Ако компаниите имат добри резултати, маркетинг директорите се чувстват спокойни да инвестират повече в реклама”, добавя Щосел.

Според него ако можеш да подобриш измерванията си по отношение на достиганата аудитория в телевизия и интернет, имаш аргумент да харчиш повече, защото можеш да дадеш реално цифрово изражение на ефектите, които получаваш, да имаш възвръщаемост. „Затова инвестирахме толкова усилия. През последните четири години се опитвам да убеждавам всички, че в България трябва да влезе голяма мултинационална компания, на която всички участници да имат доверие. Тя да инвестира в качествена технология, която добре да измерва кросмаркет кампании, защото по този начин хората ще имат по-голямо доверие и съответно ще бъдат мотивирани да харчат повече пари за отделните платформи. Мисля, че вече се случва това, към което се стремим от доста време”, разкрива Дидие Щосел.

Главният изпълнителен директор на Нова Броудкастинг Груп коментира решението на медията да работи с пипълметричната агенция „Медиарисърч”, собственост на Nielsen. „Nielsen е компания със световна репутация, листвана на Нюйоркската фондова борса, и трябва да им отдадем заслуженото доверие. По отношение на това дали има риск - не смятаме, че има риск. Всеки маркетингов директор или директор на рекламна агенция, когато отидат при шефовете си и кажат, че рейтингът според Nielsen е X - Y – Z, техните мениджъри ще го възприемат веднага като факт, защото нямат никакво основание за съмнение”, заявява Дидие Щосел. „Сигурен съм, че сега много играчи на пазара ще преосмислят решението си с коя агенция да работят, защото вече е трудно да обясниш защо не работиш с компанията, световен лидер (с 6 млрд. долара оборот). CME (компанията собственик на bTV - бел. ред.) в Чехия работи с тях, а техният главен акционер (Time Warner), мисля, също ще работи с Nielsen в САЩ”, добавя той.

Смяната на рейтинговата агенция няма да доведе до повишаване на цените за телевизионна реклама в момента, категоричен е Щосел. „В момента сме на дъното на цените за тв реклама, ако гледате макроикономическите тенденции, както и търсенето и предлагането на рейтинг точки. Няма много на брой рейтингови точки, които да са останали непродадени, т.е. никой да не ги е взел, съответно няма много предлагане”, разкрива Дидие Щосел.

Пред изданието той прогнозира и как ще се отразят предстоящите избори на рекламния пазар. „Вярвам, че с предстоящите избори новото правителство ще е в състояние да успокои нещата и да даде увереност на хората, че в България отново може и трябва да се инвестира. Аз съм твърд привърженик на еврозоната и влизането в нея през 2020 трябва да бъде една от основните цели на България. Това, разбира се, ще изисква доста подготовка, правилно управление и настройки през следващите 5-6 години. Трябва да се даде надежда на хората и страната", подчертава той.

Какво още сподели главният изпълнителен директор на Нова Броудкастинг Груп Дидие Щосел за медийния пазар и какви са неговите прогнози за икономиката на страната, може да прочетете в интервюто на вестник „Капитал” тук.

 

Снимка: Велко Ангелов