Тази година той ще се състои от 15-ти до 17-ти юни в град Пловдив
Всяка година рекламният фестивал ФАРА избира и награждава най-доброто от българската реклама. Досега това винаги се случваше в Албена, но от миналата година фестивалът има нов дом — Дом на културата "Борис Христов" в Пловдив. Промените не свършват до тук и сезонът на събитието също се променя – тази година за първи път то ще се състои през юни (от 15-ти до 17-ти).
ФАРА е фестивал за креативност на комуникационните агенции в България. Фестивалът се провежда за 18-та поредна година, като от миналата година събитието започна своята трансформация и предлага не само интересна състезателна, но и богата лекторска програма. Във фестивала участват почти всички ракламни агенции в България, като в трите дни на събитието присъстват около 600 души. ФАРА е най-мащабното събитие на рекламния бранш в България, на него индустрията показва добрите проекти за годината и "сверява часовника си", обменяйки опит и идеи. Именно затова тазгодишното издание на ФАРА е посветено на темата "Пресечни точки". Фестивалът е не само състезание, но и пресечна точка на бизнес и въображение, лекция и диалог, опитни и начинаещи.
Тази година ще бъде открита и изложба на художествени авторски творби на автори, които работят в рекламни и комуникационни агенции в България. Изложбата ще се състои в Градската Художествена Галерия в Пловдив и ще бъде отворена за посетители от 16-ти до 28-ми юни.
От миналата година ФАРА все повече набляга на своята лекторска и уъркшоп част, като тази година програмата е още по-наситена с международни лектори, които ще покажат различна перспектива за настоящето и бъдещето на комуникациите.
Специален гост на ФАРА е режисьорът, сценарист и продуцент Пол Солет, чиято богата биография включва работа с едни от най-известните имена в света на киното. Той има ключова роля в създаването на най-популярния сериал на National Geographic досега — Mars. Сред лекторите е и известният в света на меркетинга и рекламата основател на Mindscape Йонатан Доминиц, инструктор и лидер на проекти за творческо усъвършенстване в областта на рекламата, медиите, маркетинга и комуникациите. Йонатан е управлявал лично множество проекти по различни кампании във водещи световни рекламни агенции: от САЩ и Европа до Япония и Китай. Той е и основен лектор на престижни международни конференции и фестивали (Cannes Lions, Eurobest, Dubai Lynx, Spikes Asia и т.н.)
Един от най-интересните лектори на фестивала е младият професор Богдан Драгански, който работи от години в Лозана, Швейцария и е един от водещите изследователи на човешкия мозък в световен мащаб. Неговата лекция "Манипулираният мозък — quo vadis, homine?", ще разкрие ролята на подсъзнателните процеси и съзнателното възприятие (реклама) върху мотивацията на индивида.
Лекционният панел на фестивала не е единствената част от него, която ще провокира размисъл: част от уъркшоп-програмата ще бъде известният израелски професор по антропология на образованието Цви Бекерман, специализиран в изучаването на културната, етническа и национална идентичност. Той ще се концентрира над това как тези концепции имат пряко отношение към наболели социални проблеми, с които обществото ни се сблъсква.
Особено внимание заслужава уъркшопът на израелският професор Цви Бекерман. Темата е "Идентичност и култура — oт ум към тяло и от когнитивно към социално”. Професор Бекерман ще обърне внимание на концепциите за идентичност и култура, чрез които се създават съвременните либерални перспективи. Ще имаме възможността да обсъдим значението им при формирането на пълноценна общност и ще вземем предвид възможните алтернативни идейни модели за справяне с предизвикателствата пред либералните общества в глобализиращия се свят.
Водещите имена в света на комуникациите като Вим Вермюлен, Андрес Вергара (McCann Erickson) и Бари Бранд (Saatchi & Saatchi/Bulgaria) допълват богатия списък от лектори и превръщат ФАРА 2017 в интересно събитие за широк кръг посетители. Повече информация за лекторите и програмата, вижте ТУК.
Редактор: Elena Mehandzhiyska