Нелоялната конкуренция от Турция също в момента убива транспортния бранш в България.

Високите цени на горивата изправиха пред реален фалит стотици малки транспортни фирми у нас. Постигнатото споразумение с правителството ще даде шанс на много от дружествата отново да стъпят на крака и да погасят натрупаните задължения към държавата, кредиторите и към бизнес партньорите си, коментират от транспортния бранш. 

38-годишният Илиян Филипов е собственик на транспортна фирма в Пловдив. Има 495 камиона. Наел е на работа 820 души. Твърди, че заради кризата и високите цени на горивата наполовина са намалели поръчките за превоз на стоки и товари. А това води до загуби. Изчислява, че месечно губи по 400-500 хиляди лева.

48% от прекия ни разход при нас е гориво. Просто няма начин да не увеличим цените на транспорта на километър, но се получи и обратният ефект. Много от клиентите ги загубихме просто. На ново създаваме сега нови клиенти. Просто пазарът се преобърна на 360 градуса. Трудно е в момента. Това заяви още собственикът Илиян Филипов.

Нелоялната конкуренция от Турция също в момента убива транспортния бранш в България.

Докато турският камион влиза на територията на България с 1 200 литра гориво, което е заредено на 1.60 лв. на тяхната безмитна, ние зареждаме на 2 лева без ДДС. Това автоматично прави разходите на турския превозвач с около 500 лева по-ниски.

По тази причина, едно от исканията на бранша е  правителството да въведе на границите ни ограничение на горивото за турските камиони и влизайки у нас, те да имат не повече от 550 литра.

В момента у нас има много малки транспортни фирми, които фалират. За това и на пазара има много безработни шофьори, които си търсят работа.

Освен при транспортните фирми цените на горивата продължават да бъркат дълбоко и в джоба на обикновените потребители. Много от тях признават, че вече и предвижването до работа им е трудно.