Няколко съвета на специалисти за избягване на тежки ситуации никога не са излишни.
Въпреки тежките пътни инциденти в последните дни, статистиката показва, че катастрофите са намалели в сравнение с миналата година. Все пак цифрите остават страшни. От януари до сега на пътя са загинали 403-ма души, а над 4800 са ранени. Няколко съвета на специалисти за избягване на тежки ситуации никога не са излишни.
Асен Козев е ставал свидетел неведнъж на гледки от тежки катастрофи. Част от кариерата му е минала зад волана на тежкотоварен камион. Въпреки че километражът му за 30 години е навъртял поне 5 милиона километра, само веднъж е имал тежко произшествие.
\"Нашите шофьори в последните години станаха брутални в неспазването на знаци\", смята той.
Трасетата, по които потърсихме некоректни шофьори бяха добре познатите \"Самоковско\" и \"Цариградско шосе\". Разбира се гледки като изпреварване в населено място на непрекъсната линия не бяха изключение.
Ситуацията, която най-често ни кара да видим живота си на лента е неправилното изпреварване. Има ли как да избегнем челния удар?
Според Асен Козев, челният удар е най-лошият и най-опасният. Най-добре е да се ударим странично, та дори и в скала от колкото да направим челен удар, съветва той.
Така наречените джигити на пътя обикновено не се притесняват и от ограниченията на знаците. Често лошата пътна настилка е предпоставка да се озовем извън платното.
Ако пък полицията не засече шофьорите, които застрашават живота ни, ние пак можем да търсим правата си. От най-голяма полза ще ни бъде, ако запомним номера на автомобила. Номерата, на които можем да се обадим са 112 и 166.