Двупътният модел е абсолютна новост за нашия пазар.

Локомотив, който може да се движи едновременно и по релси и по шосе вече се произвежда и у нас. Въпреки по- добрите си качества от досегашните локомотиви- за машината все още няма интерес от български клиенти. 

Двупътният модел е абсолютна новост за нашия пазар.

Конструкторът Светослав Пейчев обяснява, че през 80-те и 90-те години те години вече се използват в ж.п. мрежите в индустрията в Западна Европа - в Германия и Франция.
Китайците също са намерили много широко приложение на тези машини. Новият модел ще може да се използва като локомотив по гари и депа, а по шосетата ще се движи като стандартен електромобил.

Локомотивът има волан и може да завива без проблем. Първият български локомотив от този клас може да тегли 200 тона. Скоро бял свят ще види още по мощен локомотив. Той ще тегли цели 600 тона. За новата разработката конструкторите са  използвали консултантските услуги на немско дизайнерско бюро. За сега първият клиент на локомотива-електромобил, произведен в Русе, е германска компания. От фирмата се надяват, че българи ще проявят интерес, но засега нямат клиент от нашата страна.

Русенската фирма  е единственият производител на такъв тип локомотиви у нас.

Подробности по темата – във видеото.