Телевизията може да се похвали с първия риалити формат и първия сутрешен блок

Първият риалити формат, първият сутрешен блок с политически облик – такъв, какъвто го познаваме днес, първата онлайн платформа за безплатно и легално гледане на телевизионно съдържание, както и първата продукция, създадена специално и ексклузивно за онлайн излъчване – това са само малка част от примерите в 20-годишната история на Нова, които утвърждават първата частна ефирна медия като пионер както в телевизионното, така и в онлайн пространството. 

 

Нова категорично поставя началото на риалити жанра в България. На 18 октомври 2004 г. за първи път отваря врати най-интересната и обсъждана Къща – Къщата на Big Brother. Това е и датата, на която този жанр навлиза в България. Форматът бързо се превръща в абсолютен феномен, а днес, 10 години по-късно и с 12 успешни сезона зад гърба си, Къщата и съквартирантите в нея продължават да провокират, вълнуват и изненадват. Година по-късно, на 11 април 2005 г., отново по Нова, дебютира и първото музикално риалити – Star Academy. 

 

Първата частна ефирна медия въвежда риалити жанра в България, така както дава началото и на политическите сутрешни блокове такива, каквито ги познаваме днес. Принос за това има Милен Цветков, който през 2000 г. показва напълно нов стил на водене. Именно той утвърждава политическите интервюта в сутрешните блокове, а така също и откритата телефонна линия със зрителите, които се включват на живо в ефир.

 

Медията има изключителен принос и в развитието и утвърждаването на телевизионните игри в България. Именно в ефира на Нова са двете най-дълго задържали се в ефир гейм шоута – „Стани богат” с над 10 години зад гърба си и „Сделка или не” с вече девет сезона.

 

Нова е и първата частна ефирна телевизия, която започва масовото излъчване на латино сериали в България с поредицата „Три съдби” и поставя бума на турските сериали със заглавието „1001 нощ”. 

 

Медията допринася изключително и за развитието на спорта – именно Диема е каналът, който успява да превърне английския футбол в изключително професионално разработен телевизионен продукт и емблематична марка. Медийната група е пионер и с портфолиото на VIASAT каналите – VIASAT History е първият документален канал в България с историческа насоченост. 

 

Новатор и пионер Нова е и в дигиталното пространство. Медията пуска първата видео платформа за безплатно и легално гледане на телевизионно съдържание – Nova Play. За последната година платформата отбелязва ръст в уникалните посетители от 22 % и скок от 11 % в гледанията на видео. Доказателство за популярността на Nova Play са и резултатите, които постигат видеата от новите сезони на ВИП Brother и X Factor, някои от които достигат до впечатляващите над 1 милион гледания. С марка Нова е и първата продукция, създадена специално и ексклузивно за онлайн излъчване у нас – „Болница на надеждата” през 2011 г. Медията продължава да разработва тази ниша и да инвестира в създаването на ексклузивни видео продукции, подходящи за всички съвременни платформи и устройства – следват уеб риалитито „Блондинки зад волана” и „Класици” по Nova Play.

 

През 2012  г.  Нова стартира и първата у нас онлайн спортна платена платформа, която има за цел да излъчва във високо качество някои от най-интересните спортни събития. В момента в платформата, която прие името Gong Play,  се дават ексклузивно футболни мачове от Английската Висша лига, българската А Група и квалификациите за Европейското първенство по футбол през 2016 г.