За изучаването на небесното тяло е използван интерферометъра "Гравити" в Чили

Тя беше открита едва преди година, но екзопланетата Бета Пикторис, разположена само на 63,4 светлинни години от Земята, не престава да разкрива своите тайни, предава Франс прес.

Агенцията цитира проучване на френския Национален център за научни изследвания, чиито учени са успели да измерят с нейната светлина, посочва БТА. Екзопланетата беше открита миналия август, когато присъствието й беше засечено по метода на радиалните скорости. Той се състои в измерването на малките размествания, които Бета Пикторис причинява на своята звезда, като орбитира сравнително ниско над нея.

Откриха солени езера под ледници на Марс (СНИМКИ)

Именно тази близост, равняваща се на 2,7 от разстоянието между Земята и Слънцето, пречеше на учените да наблюдават екзопланетата с класически телескопи, които биваха заслепявани от светлинното излъчване на звездата.

За изучаването на Бета Пикторис френските учени в сътрудничество с американските им колеги прибягнаха до интерферометъра "Гравити", инсталиран върху Много големия телескоп (VLT) на Европейската южна обсерватория в Чили.

Учени откриха потенциални признаци на извънземен живот на Венера

До седмица SpaceX тества кораб до Марс

Международният екип за пръв път успя да улови светлината на екзопланетата. Това стана възможно, след като телескопите на VLT бяха насочени на точното място, на което бяха направени предварителните радиални изчисления.

Учени с нова теория за произхода на водата на Земята

Проучването установи, че Бета Пикторис, чиято маса е 3000 пъти по голяма от Земната, изстива. Анализирайки новите данни, учените ще могат да си отговорят на въпроса защо тази екзопланета е шест пъти по-малко ярка от своята по-голяма посестрима, Бета Пикторис Би.

Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за информационния бюлетин на nova.bg ТУК, за да получавате най-важните новини от деня на електронната си поща.