Той е бил проследен от комплекс, включващ 50 000 антени

Радиовълни, дошли от планета газов гигант извън Слънчевата система, бяха засечени за пръв път, свидетелствайки за наличието на защитно магнитно поле при това небесно тяло, предава Франс прес.

Сигналът е бил проследен с помощта на европейския радиоинтерферометър LOFAR, който сканира небето в ниския радиочестотен диапазон. Комплексът включва 50 000 антени, разпределени из цяла Европа.

Екзопланета, открита преди година, разкрива още тайни

Радиочестотната емисия идва от познат източник - системата Тау Бутис, разположена на 50 000 светлинни години от Земята и определяна като най-близкото „предградие” на Слънчевата система.

Тя е съставена от двойна звезда и от екзопланета газов гигант, която орбитира наблизо. Това е един „горещ Юпитер”, кръстен Тау Бутис-b.

Радиоизлъчването, уловено от този обект от LOFAR, дава ясни указания за наличието на магнитно поле, изтъква Филип Зарка от Парижката обсерватория. Той е един от главните автори на проучването. Тези вълни са много трудни за откриване, тъй като планетните магнитни полета са слаби, а източникът на излъчването е много отдалечен.

За да научавате първи новините от България и света, изтеглете новото приложение на NOVA - за Android ТУК или iOS (Apple) ТУК.

Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за информационния бюлетин на nova.bg ТУК, за да получавате най-важните новини от деня на електронната си поща.

Източник: БТА