Платформата цели да насочат вниманието на хората към защитата на техните лични данни
Нова предупредителна кампания, насочена към потребителите използващи текстово съобщение, привлича вниманието на американците. Рекламите, дело на приложението WhatsApp (част от Meta), целят да насочат вниманието на хората към защитата на техните лични данни.
Съдът в Москва официално забрани Facebook и Instagram
Данни, споделени със CNN Business от изследователската фирма eMarketer, показват, че WhatsApp е имал по-малко от 63 милиона потребители в Съединените щати към миналата година, или около 19% от населението на страната. Потребителите на платформата в страни като Индия, Бразилия и Индонезия, са в пъти повече. В Индия, например, приложението има близо 500 милиона потребители според eMarketer, което е повече от една трета от населението и над половината от нейната интернет потребителска база.
Това е първата рекламна кампания на WhatsApp в САЩ. Но защо?
Докато приложения като Facebook и Instagram вече са широко използвани в Съединените щати и нямат много място за растеж, потенциалът за WhatsApp е много по-голям, пише CNN. Приложението струваше на Facebook 19 милиарда долара преди почти десетилетие, но генерира малко приходи, затова Meta - компанията майка, се опитва да промени това.
Привличането на повече потребители от САЩ към WhatsApp може да доведе до увеличение на приходите на компанията майка.
Москва поиска от YouTube да отблокира каналите на руските държавни медии
Преди това обаче WhatsApp трябва да отучи американците от традиционният им начин на комуникация - чрез SMS-и, както и да създаде нов имидж на Meta.
Платформата за текстова комуникация има повече от 2 млрд. потребители в Европа, Азия и Южна Америка. В Северна Америка обаче предпочитано е приложението на Apple iMessage.
Google, чиято операционна система Android е най-големият съперник на Apple, е на път да измести SMS комуникацията чрез своята нова система наречена RCS. Според Google това е “по-модерна и сигурна система”, която предлага интерактивен начин на комуникация.
По последни данни RCS има около 40 млн потребители от общо 500 млн в цял свят. А WhatsApp е готов да привлече тези потребители, като предложи по-добра защита на личните данни.
Twitter с нова версия на сайта си, която заобикаля цензурата в Русия
WhatsApp отдавна рекламира цялостното криптиране, което предлага на своите потребители. Това означава, че само подателят и получателят на съобщението могат да видят съдържанието му. Докато няколко други конкуренти, включително iMessage и Signal, също предлагат този тип криптиране, WhatsApp е с най-голяма потребителска база.
Най-голямата трудност за WhatsApp обаче не са неговите конкуренти, а потенциалните му американски потребители. За да ги привлече на своя страна WhatsApp трябва да ги убеди, че използването на SMS не е достатъчно сигурно за личните им данни, пише още CNN.
През последните години Facebook се сблъсква с множество скандали, засягащи именно защита на поверителността и сигурността потребители му.
Потребителите на Facebook са изгубили доверието си в платформата, смятат експерти.
Путин блокира достъпа до Facebook заради дискриминация срещу руски медии
WhatsApp се сблъска с подобен проблем през 2021 година. Тогава компанията бе принудена да отложи актуализацията на своята политика за поверителност, след като не успя да предостави на потребителите си информацията каква част от данните им споделя с Facebook. Това предизвика масово изселване към конкурентни платформи за съобщения като Signal.
Ако WhatsApp успее да се пребори с недоверието към Meta, успехът му е сигурен, смятат експерти. Но традиционната комуникация чрез SMS, с която са свикнали американците и грешките от миналото на Meta вероятно ще превърнат това в тежка битка.
Новините на NOVA - вече в Instagram, Twitter, Telegram и Viber - последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook.
Редактор: