Двигател на успеха и развитието са хората в екипа

Вижте видеото с успешния екип на Център за жилищно кредитиране „Васил Левски“ в Пощенска банка и чуйте личните истории на хората там, които може да ви вдъхновят и мотивират вие също да поемете по нов път към нови върхове. 

Когато чуем за успешен бизнес, винаги трябва да се запитаме кои са хората, които стоят зад този успех и са причината да говорим за него. Понякога тези хора остават в сянка, тъй като резултатите от тяхната работа предизвикват много повече шум и интерес. Когато обаче говорим за успеха на един от лидерите в банковия сектор в България – Пощенска банка, винаги го обвързваме с хората, които са го предизвикали, а именно – екипът на финансовата институция.

Изключителната екипност е в основата на постиженията на Пощенска банка, а отношенията между хората в нейната екосистема са базирани на взаимно доверие, общи ценности, признание и подкрепа. Това не е просто някакво клише, а истинско верую на този мащабен бизнес, чийто мениджмънт знае, че силните екипи са в основата на успеха. Затова и хората в банката са обединени чрез общи ценности, инициативи и социални каузи, които поддържат духа и мотивацията им.

Пощенска банка е компания с над 30-годишна история, с рекордни постижения на изключителни професионалисти и личности – всичко това ѝ помага да заема стратегическо място в банкирането на дребно и корпоративното банкиране в България и да бъде водещ фактор в нововъведенията и формирането на тенденциите в сектора. През годините банката придобива други бизнеси в унисон със стремежа ѝ към растеж и развитие на иновациите - ДЗИ Банк (2006), Алфабанк клон България (2016), Пиреос банк България (2019), както и БНП Париба (2023) – вече под новия бранд ПБ Лични финанси.

Така Пощенска банка приобщава към своя успех различни компании, култури, бизнес модели, нови таланти и доказани професионалисти, които намират подходяща среда да разгърнат и развиват своите таланти. Високата динамика, с която компанията се развива през годините, създава много нови предизвикателства и перспективи, които провокират хората в екипа за нови постижения, личностно и професионално израстване.

Банката, която е работодател на над 4000 души, наред с многото награди за иновации, бизнес развитие, социална отговорност и др. е носител също така на престижното международно отличие „Топ работодател“ от Top Employers Institute – организация, сертифицираща най-добрите места за работа в света. Това признание е резултат от задълбочено проучване на процесите в компанията и е абсолютно аргументирано с високите стандарти в прилагането на световно утвърдени работодателски практики в банката и най-вече със силния фокус върху грижата за хората и тяхното благосъстояние, създаването на мотивираща работна среда, възможности за развитие, признание и непрекъснати инвестиции в служителите.

Посланиците и споделянето на добрия пример

Успехите на Пощенска банка не остават „заключени“ в рамките на организацията, защото хората там споделят разбирането, че познанието е сила, която се увеличава при споделяне с другите. Затова и културата на споделяне на знанието е изведена на много високо ниво, както вътре в компанията, така и навън чрез различни инициативи, партньорства с активното участие и ангажираност на служителите – най-добрите посланици на банката. Те влизат в ролята на преподаватели на студенти, ученици и стават ментори, както на млади хора извън организацията, така и на стажанти, нови служители и на свои колеги чрез вътрешни програми за развитие.

Младите хора, преминали през стажантската програма на Пощенска банка, споделят много позитивна обратна връзка именно за своите персонални ментори. Всеки нов служител има наставник, който го подкрепя, а Women UNLOCK POTENTIAL of Women е само една от много вътрешни програми за развитие и първата вътрешна менторска програма изцяло за жени, които взаимно да подпомагат своето израстване.

Образованието и подкрепата на младите хора са ключов приоритет в социално отговорната политика на Пощенска банка. Те са също така и лична мисия и кауза на много от служителите, които приемат предизвикателството да преподават и предават своите знания, като се включват в различните партньорства на работодателя си с водещи образователни институции.

Част от тези партньорства включват мащабен проект със Софийския университет, където в Стопанския факултет се водят два курса – „Банков мениджмънт“ и „Инвестиционно банкиране“ (включени в  задължителната академична програма), създадени и преподавани изцяло от над 20 експерти на банката. Дългосрочно партньорство компанията има и с Американския университет в България под формата на стипендии за студентите, различни инициативи и събития с участието на експерти и мениджъри, стоящи зад реализацията им. Банката подпомага и израстването на бъдещите дигитални експерти в България чрез стратегическото си партньорство със СофтУни, където специалисти регулярно презентират дигитални проекти пред студентите и са ментори в техни инициативи, участват в кариерни форуми, състезанието СофтУни Фест и др. В посока повишаване на финансовата грамотност и подобряване на финансовата култура в нашата страна, Пощенска банка работи активно и с Finance Academy, където с обучения в различни програми експерти споделят актуални знания в пряка връзка с реалната бизнес среда.

Сътрудничеството с училища е още една посока, в която финансовата институция насърчава практическото обучение с цел по-тясна връзка между образованието и бизнеса. Ключова инициатива на Пощенска банка е мащабното обучение на учениците от 10-ти, 11-ти и 12-ти клас в Националната търговско-банкова гимназия и Частната професионална гимназия по банково дело и финанси, което обхваща над 300 гимназисти от двете водещи професионални учебни заведения. Като част от това мащабно партньорство високо  квалифицирани експерти от Пощенска банка са ментори на млади банкери от успешната   учебна търговска банка Postbank NEXT.

Експерти от Пощенска банка са също част от партньорската общност на Mentor the Young и се включват активно като ментори на младежи в последните сезони. Менторската програма успешно провокира реална промяна в професионалния, кариерен и личен живот на участниците, като им дава възможност да се срещнат с утвърдени специалисти от различни сектори на пазара. Мениджъри от Пощенска банка активно се включва и в мащабна образователна програма “Мениджър за един ден”, като се срещат лично младежи, на които помагат за тяхното ранното кариерно ориентиране, споделят им от своите опит, знания и вдъхновение.

Добрият пример винаги има значение, но той е още по-важен, когато става дума за нашите деца. В тази връзка мащабно е ежегодното участие на служители от компанията в инициативата „Гордея се с труда на моите родители“. Инвестициите в устойчивото развитие са основен елемент в дейността на Пощенска банка и нейния екип дава възможност на децата да научат много нова и полезна информация, необходима за бъдещото им кариерно ориентиране. А какво по-мотивиращо от това един родител да е пример и вдъхновение за избора на професия на своето дете?! Такъв пример са Явор Илиев – част от екипа на Пощенска банка и неговата дъщеря Лия Илиева – едно от двете деца – седмокласници в България, с максимален бал от 100 точки на матурите по български език и математика през 2023 г.

Разбира се, всички знаем, че децата са едни от най-добрите учители и именно на тях Пощенска банка посвещават специална вътрешна инициатива, която сама по себе си е един добър пример. Част от нея са поредица от видеа, които показват света през очите на  децата.

Признанието за хората е част от успеха

Всичко изброено дотук е израз на вярването, че отношението към хората е може би най-важното условие за успех – независимо дали става въпрос за малка инициатива или голям бизнес. В основата на успеха на Пощенска банка стои нейният изключителен екип от професионалисти, които получават заслужено и мотивиращо признание под формата на различни персонални награди, отличия от вътрешни топ класации, допълнителни придобивки и специално отношение.

Хората зад успеха в екипа на Пощенска банка  редовно получават необходимото внимание и висока оценка в рамките на различни проекти, изяви, персонални интервюта и различни материали както в бюлетина на банката, така и в официалния и кариерния сайт, в социалните канали, а също и във вътрешния сайт Postbank Dream Team, посветен на служителите.

„Служител на тримесечието“ и „Томбола за отличници” (за служителите с най-високи оценки от годишното оценяване), както и . Традиционните годишни награди, отличаващи най-добрите клонове на банката, са само част от инициативите, които „осветяват“ успеха на хората в екипа на Пощенска банка.

За работната среда, предизвикателствата и възможностите, които работата в компанията открива пред младите хора обаче, най-добре могат да говорят самите те – членовете на екипите, които заедно,  с общи усилия, превръщат тази финансова организация в мечтано работно място, в приятелска среда, където можеш да се учиш от по-опитните и някой ден ти самият да се превърнеш в нечия пътеводна светлина.