Как да стартирате печеливша маркетингова стратегия за вашия бизнес

След като сте отворили тази статия, почти сигурно е, че искате да стартирате печеливша маркетингова стратегия за вашия бизнес. Точно в такива случаи на ваша помощ идва маркетинговият микс.

В следващите редове ще ви запознаем по-подробно с него, елементите на 4P и защо е важен за успешната маркетингова стратегия и достигането до повече клиенти.

Снимка: elements.envato.com

Какво е маркетинговият микс?

Маркетинговият микс включва всички инструментите и стратегии, които използвате, за да рекламирате своите услуги или продукти така, че да доведат до продажба. Най-добрият маркетингов микс е този, който използва актуални пазарни проучвания и стратегии, в които са включени точни данни.

Моделът 4P

Професор Джером Маккарти предлага този модел за определяне на маркетинговия микс през 1960 г.

Елементите на 4P са следните:

Продукт (Product) – конкретна стока или услуга, която се предлага за продажба на пазара, за да задоволи нуждите на потребителя.

Цена (Price) – действителната сума, която крайният потребител е готов да заплати за покупката на продукта или услугата.

Дистрибуция (Placement) – включва всички стратегии, чрез които продуктът ще бъде разпространен до клиента на избраните места или канали.

Промоция (Promotion) – включва всички комуникационни техники и стратегии, които да повишат разпознаваемостта на бранда и следователно стойността на продуктите или услугите в очите на клиентите.

За всеки от изброените елементи се предприемат определени маркетингови решения. Поотделно и заедно те са от голямо значение за присъствието на бизнеса ви на пазара.

Защо е важен маркетинговият микс за бизнеса?

Маркетинговият микс е важен за създаването на правилна маркетингова стратегия и нейното прилагане. Оценката на 4P на вашия продукт играе жизненоважна роля в цялостния ви маркетингов подход.

За да определите правилната маркетингова стратегия, маркетинг миксът трябва да е подходящ за вашия бизнес. Причината е, че всички решения, които вземете, влияят пряко на вашето позициониране. Освен това елементите и разширенията, които са включени в микса, имат взаимодействие помежду си.

Всеки бизнес разчита на маркетинговия си микс, затова той трябва да е фокусиран пряко върху целите му. Понякога се налага корекция, с която да се постигнат оптимални продажби.

Накратко, за всяка компания е необходимо да се вземат решения, които да отговарят на изискванията на пазара. Разумната цена също е от ключово значение. В нея трябва да е взето всичко предвид, за да отговаря на очакванията на клиентите. Да не забравяме и дистрибуторската мрежа, която е отговорна за популяризирането и рекламирането на продуктите.

Преди всичко обаче е важно да опознаете добре крайния потребител, за да предложите решение на неговите проблеми. Всички елементи, които изброихме, е нужно да бъдат интегрирани и оптимизирани един с друг, така че услугата да изглежда отлична в очите на клиента. Останете конкурентни на пазара с NEXT BASKET.

Не изпускайте ритъма на деня! Последвайте ни в Google News Showcase

Редактор: Цветина Петкова