За две десетилетия телевизията спечели доверието на зрителите и се превърна във водеща медийна група в България
Тази година Нова празнува 20 години от създаването си. Иновативна, отговорна, вдъхновяваща, това е Нова вече две десетилетия. Още през 1994 г. обаче телевизията дава ясна заявка, че ще бъде новатор, предусещащ последните тенденции в зрителските интереси и търсене. Запазена марка на медията стават нейните новини и публицистика, които успяват да спечелят доверието на зрителите със своята обективност и независимост. Безброй са случаите, в които благодарение на утвърдените водещи, репортери и разследващи екипи на Нова, изключително важни и значими за българското общество казуси намират своето развитие и разрешаване.
Благотворителността и социалната отговорност заемат важна част в цялостната политика на Нова Броудкастинг Груп. През всички тези 20 години, телевизията не само инициира собствени социални кампании, но и оказва ежедневна подкрепа на стотици значими каузи и благотворителни организации, които работят в помощ на различни групи от нашето общество. Сред най-мащабните социални инициативи на телевизията са детският футболен турнир за деца, лишени от родителски грижи MTG United for Peace, стипендиантската програма „Стани шампион”, също насочена към деца от домове за сираци, а от 2014 г. Game Changers – Промяната, в партньорство с фондация Reach for Change.
„Щастлива съм от това, че за 20 години Нова успя, наред с медийното си разрастване и утвърждаване, да съхрани чисто човешкото отношение и принципност към своите зрители и партньори. Радвам се, че отговорността, която носим, е осъзната и се управлява по най-добрия и достоен начин”, сподели Силва Зурлева, член на Борда на директорите на Нова Броудкастинг Груп.
Разрастването на медийната група на Нова през годините е изключително динамично. През 2008 г., телевизията става част от Modern Times Group (MTG). В началото на 2011 г. NOVA, DIEMA, DIEMA 2 и DIEMA FAMILY, NOVA SPORT, TV 1000 Balkan, Viasat History, Viasat Explore и Viasat Nature, както и списание Ева се обединяват под името Нова Броудкастинг Груп. Разрастването продължава и през 2013 г., когато компанията придобива 70 % от „Дарик Нет” АД и става собственик на всички сайтове, част от „Дарик Уеб”, както и на най-голямата дигитална медийна компания в страната – „Нетинфо” АД.
„За 20 години Нова телевизия се доказа като безспорен пионер и лидер във въвеждането на телевизионни формати и предавания. Динамиката и усетът ни към иновациите бяха и продължават да бъдат решаващи за нашия успех и успеха на нашите партньори. В края на първите 20 доказваме непрекъснато тази гъвкавост, добра професионална преценка и стремеж към високи резултати. А ние, едва сега започваме…”, сподели Дидие Щосел, Главен изпълнителен директор на Нова Броудкастинг Груп.
“За мен, през този период Нова успя да докаже своята устойчивост, отговорност и непрекъснат стремеж към висок професионализъм. Щастлива съм, че съм част от настоящето и бъдещо развитие на медията в един от най-силните периоди в нейната история”, добави Вики Политова, Главен оперативен директор на "Нова Броудкастинг Груп".
Сред „първите” продукции, които заслужено превръщат Нова в новатор на българския телевизионен пазар, са Big Brother и въвеждането на риалити жанра у нас; най-успешните телевизионни игри в българския ефир – „Стани богат” и „Сделка или не”; най-обичаното женско предаване „На кафе”; първото предаване, превърнало се в коректив на нередностите – „Господари на ефира” и много други. Нова е пионер и в заснемането на съвременни български сериали с продукциите „Хотел България" и „Забранена любов".
Списъкът продължава да расте – чрез него Нова създаде един модерен и алтернативен свят на вдъхновение и забавление за зрителите в България, а зарядът, с който Нова Броудкастинг Груп се превръща в най-иновативната, отговорна и вдъхновяваща медия, става все по-силен.
А ние едва сега започваме!