Франция е точният пример за екокултура. В САЩ пък биоживотът се е превърнал в религия...

Третият ден от биоседмицата \"На кафе\" посвети на биопрепаратите за почистване на дома и биокозметиката. В тази връзка журналистът Петя Желева и Кристина Димитрова споделиха опита от Франция и САЩ.


Франция е точният пример за екокултура. Разликата с България е, че за французите тя не е новост и съществува от много години. За тях е начин на живот, разказа Петя.


Почти всяка втора стока в супермаркетите е био. Памучните изделия са от 100% биопамук, който се оглежда на почви, наторявани с естествени торове. Оцветителите също са от естествени багрила.


Докато в България покупката на екостоки е все още лукс, там биопродуктите не са много по-скъпи от останалите стоки. Точно заради това французите могат да си ги позволят.


Има и много специализирани магазини с биостоки. Във Франция дори продават екобижута. У нас има доста съмнения дали биопродуктите са истински. Хората са скептични и не се решават да купуват подобни стоки.


Биоживотът се е превърнал в религия за американците, разказа от своя страна Кристина Димитрова, която от 11 години живее в САЩ. С новите органични храни, козметика и препарати биоживотът се е превърнал буквално в мания.


В магазините почти няма стоки, които да не са в двата варианта – органични и обикновени. В САЩ обаче има разлика в цените и тя е огромна. Не всеки може да си позволи този начин на живот.


Правителството се опитва да контролира съставките, които се слагат в биохраната, но това не важи за органичната козметика. Някои от търговците злоупотребяват и слагат етикети \"био\", без да отговарят на действителността.