Предложението за създаване на органа идва от Съюза на издателите...
Съюзът на издателите в България ще инициира създаването на Бюро по одит на тиражите, което да проверява колко четени са отделните вестници у нас. Това каза в ефира на предаването „Здравей, България" изпълнителният директор на Съюза Радомир Чолаков.
„Резултатите от одита – оценката, която се дава от рекламодателите, трябва да бъдат основен критерий при кандидатстването в обществените поръчки от европейските фондове", каза още Чолаков.
Той обясни, че голяма част от рекламните постъпления в печата се правят със средствата от предприсъединителните фондове по оперативните програми за популяризиране. Затова било важно да има система, чрез която да се определят сумите за банери и информационни съобщения, които ще се дават на всеки един вестник от отделните министерства.
Чолаков каза още, че в момента най-сериозните проблеми на българския печат са свързани с разпространението.
Цялото интервю с Радомир Чолаков вижте във видеото.