Ресторантьори, туроператори и хотелиери са против провеждането на бар кролове по морето

Ставаме ли алкохолна дестинация или не съвсем?  От тази седмица наш екип снове по Черноморското крайбрежие - там, където делниците изглеждат по друг начин, атмосферата е друга, проблемите - също. Първата ни спирка е Слънчев бряг, курортът, който вече добива слава, освен с лазурното море, също и с евтините си алкохолни турове.  Що за слава е това и доколко засяга всеки летовник, който ще избере почивка там?


Още няма осем вечерта, по-възрастните едва си поемат дъх, но за младите чуждестранни туристи вече е време за парти. С много алкохол. Могат да си го набавят и самосиндикално, защо не и от супермаркетите, на всяка крачка в комплекса! Но в компания от по 100-200 души и сред музика става още по-весело. Цената – 15-20 лева, може да е предплатена още с туристическия пакет, а може и да се плати в последния момент, разбираме от оферта на главната улица.


Регламентът гласи: по 40 минути в заведение. Вътре, за групите – до 200 души всяка, отговарят колоритни аниматори, защо не и в стил Робинзон Крузо! А още преди, или след първите предплатени милилитри, следва Fishbowl – отпиване със сламки, дълги половин метър. Поръчва си го компания, която в собствената си държва още не е дорасла за тукашната свобода.


Ако не са си допили купеното в предния бар, участниците в крола не могат да си го допият в следващия. Остава улицата – където многочислените върволици се смесват с потока случайно преминаващи летовници.


За спазването на обществения ред от заведение до заведение следят от „Слънчев бряг” АД и от полицията.


„Поне 1000 души са в момента на бар крол? - Поне 1000, да. На терен работят шестима плюс служители на РПУ-Несебър от велопатрули, които контролират целия обществен ред”, обяснява Валентин Ганев, Контролен блок на „Слънчев бряг” АД.


С настъпването на нощния хлад, на градус са вече не са само участниците в бар кроловете. Разгорещяването тепърва предстои.


„Бар кролът е едно мероприятие, което е популярно от няколко години и е епредназначено единствено към младите посетители на комплекса. Мненита са разделени на двата полюса – хората, които провеждат това мероприятие и онези, които участват в него, с твърдо „за”. Хората от останалата част от бранша – ресторантьори, туроператори и най-вече хотелиери, са против него, защото то рефлектира негативно върху имиджа на комплекса. Заради него на „Слънчев бряг” беше лепнат етикета: „пиянска дестинация”, обясни Елена Иванова - председател на Управителния съвет на съюза на собствениците в Слънчев бряг.


На въпрос дали бар кроловете могат да се изнесат в периферната част на курортните комплекси, изпълнителният директор на „Слънчев бряг” АД Златко Димитров отговори: „Вариантът с изнасянето не е невъзможен, но е свързан с регулиране и създаване на добри условия. Може би и за промяна на концепцията на предлагането на това мероприятие, защото в момента основата му се гради в обикалянето на определен тип заведения с употреба на алкохол”.


Повече по темата гледайте във видеото.