От началото на годината са конфискувани 167 тона менте

6 дни преди празниците откриха некачествен алкохол на пазара. От началото на година митничарите са конфискували 167 тона спиртни напитки без бандерол, предназначени за магазините и ресторантите. Какви са рисковете, ако този алкохол беше стигнал до трапезата ни?


Само през последните две седмици Агенция „Митници” е хванала над 40 тона нелегален алкохол, който можеше да стигне до новогодишната ни трапеза. Как обаче да го различим от качествения алкохол? Първият признак е бандеролът.


Малко преди празничния маратон да започне, Юлия избира алкохола за новогодишната трапеза. Държи на качеството – затова внимателно следи всяка бутилка, която ще купи.


„Марката гледам първо и опитвам. Всичко идва с опита”, твръди Юлия.


Понякога обаче опитът не стига. Дори специалисти не могат да различат качествения от некачествени алкохол.


„Дори с цената на платен бандерол да се продава некачествен спирт, всичко е възможно”, обяснява Иван Манахилов, собственик на специализирана верига магазини за алкохол.

 

И все пак бандеролът е първо условие за добрите алкохолни напитки. До трапезата на Юлия обаче можеше да достигне и този алкохол. Без документи за произход и без платен акциз.


„За последните години това е най-голямата заловен пратка. Количеството е 30 тона 680”, обяснява Мариана Русева от Агенция „Митници”.


Спиртът е открит в тези складове в 30 туби – всяка от по един тон. До тук ги доставяли камиони. Цялата пратка била без бандерол и най-вероятно щяла да достигне до хотели, които предлагат ол инклузив за празниците.


„Работим по версии, които са свързани с достигане на този пазар до ресторантьорския бизнес”, казва Мариана Русева от Агенция „Митници”.


Ако тези туби с етилов алкохол бяха достигнали до ресторантите трудно бихме избегнали неприятните последствия след празничния запой. По-лесно бихме открили некачествените напитки в търговската мрежа.


„За ракиите все пак трябва да има гроздово съдържание, натурално съдържание. И избираме от големи производители с много лозя, а за водката и уискито – големите производители, които имат качествени дестилати”, обяснява Иван Манахилов – собственик на специализирана верига магазини за алкохол.


Ориентир може да бъде и цената. Най-лесно обаче можем да се ориентираме по марката, производителя и търговеца. По старото правило, че качество значи и доверие.


Само ако спазваме всички тези изисквания можем да си гарантираме спокойни празници с качествен алкохол.


Повече по темата гледайте във видеото.