Според Мартин само пътуващите в спалните вагони не са разочаровани
Седмица, след като БДЖ се отказа да спира 38 нерентабилни влака, какво става в рентабилните отсечки? За недомислици в разписанията и условията невинаги на ниво има стотици сигнали. Какво провокира един клиент на железницата да възкликне "Те не се борят за нито един нов клиент”, провери екип на „Събуди се”.
Нощният влак от София за Бургас през Пловдив - неговите седалки не се разтягат, както в купетата. Пътниците преспиват както могат в салонните вагони. Мартин Николов е студент по икономика на транспорта и вече трета година снове между София и Бургас с този влак.
Според Мартин само пътуващите в спалните вагони не са разочаровани, а с въвеждането на салонните нощният влак става предимно за кратки пътувания, като онези, нерентабилните, заради които БДЖ искаха да спрат 140 влака.
"Действително вагоните с купетата се възприемат като по-удобни за пътуване през нощта. Тези вагони са недостатъчни за осигуряване на пътуването им във всички нощни композиции", обясняват от БДЖ.
Уверяват, че при първа възможност ще подсигурят дългото нощно пътуване с купета. Възникна въпроса защо бързият влак от София за Силистра в 18.45 ч. с новите и удобни спални вагони не фигурира в електронното разписание на сайта на БДЖ. От отговора на БДЖ се разбира, че понеже има прекачване на вагони в Русе и то трае час пътеводителят пропуска да предложи вариантът с удобните вагони. Но не пропуска да извади други маршрути, които костват не по-малко време. Търсят се и възможности за усъвършенстване на електронното меню.
В коментар на забележката на техния редовен клиент, от БДЖ пишат: "Пътуването в безкупейни вагони не е причина за намаляване броя на пътуващите. Освен това електронният пътеводител не е единственото и основно средство за информиране на клиентите на БДЖ."
Прочитът на Мартин: "Те не се борят за нито един нов клиент”.