Автентичен запис от разговора между екипажа и контролната кула

"На последно място бих заемал геройска поза за това как кръжим над София и не знаем какво ще се случи. Само мога да кажа, че пилотите ни бяха безупречни". Това заяви премиерът Бойко Борисов, след като снощи се наложи принудително кацане на правителствения самолет "Фалкон", с който той трябваше да отпътува ктм Брюксел. 

 

"На никого не го пожелавам. Случва се. Не е приятно. Сигурно много хора са се зарадвали и са започнали да делят", пошегува се Борисов. 

 

Специалисти от Швейцария пристигат у нас, за да разследват случая с принудителното кацане на правителствения самолет. Снощи машината, на борда на която беше министър-председателят Бойко Борисов, кръжа около час над София в авариен режим. 

 

Правителственият бизнес джет излита за Брюксел. Минути по-късно, малко след 19 часа, се появява технически проблем, който не позволява да се затвори левият колесник.  

Още по темата

 

Нова телевизия разполага с ексклузивен автентичен запис на разговора между пилотите на „Фалкона” и контролната кула, предоставен от сигурен източник.

 

Правителственият самолет кръжи над София повече от час, за да изразходи част от горивото. Следват четири ниски прелитания над пистата.

 

"Кацането не е аварийно. Нормално е”, уточни министър Ивайло Московски. 

 

По устав линейка на правителствена болница, пожарни и коли на НСО пристигнаха преди кацането. 

 

Експерти от Швейцария ще направят експертиза за причините довели до принудителното кацане на самолета. Правителственият "Фалкон" е на стоянка. Запечатан е. Под видеонаблюдение и охрана от НСО.

 

До окончателното приключване на проверката няма да бъде допускан никой. Интригата покрай принудителното кацане се заплете, защото извади наяве оставката на шефа на "Авиоотряд 28".

 

"Надявам се, че е случайно съвпадение, но изпълнителният директор на Авиотряда подаде оставка днес! Причината е несъгласие с финансирането на авиоотряда!", заяви Московски снощи.

 

Първият полет на луксозния френски бизнес джет „Фалкон 2000” е през март 1993 година. Оттогава са произведени над 310 бройки. У нас машината пристига през 2000 година. Купена е чисто нова. Оттогава е във въздушния флот на "Авиотряд 28". За 15 години под български флаг с „Фалкона”, поне по официални данни, не е имало технически проблеми.