Ще се решат ли проблемите до пусковия срок?
Непроходими кални терени около някои от чисто новите станции на метрото. До пускането на новия участък остават броени часове, но кога ще бъдат решени проблемите.
Кален е пътят към една от новите метростанции. Поле разделя станцията „Софийска Света гора” със сградите в близост. По него се налага всеки ден по два пъти да минава и инж. Стефан Вучков, който работи тук.
„Аз мисля, че няма да коства големи усилия да се направи. Ако трябва един пласт асфалт, нещо, но да се комуникира. Това ще бъде удобство и за логистичните центрове, които са в близост. Няма, както сега аз съм с кални обувки, да дойдат до тук, ще слязат”, обяснява инж. Стефан Вучков.
„Тази метростанция изпреварва развитието на района. Виждаме кръгово движение, което свършва в кален, черен път. Хубаво беше да се синхронизират строителствата на улиците, за да може, когато се отвори метростанцията, да има приходяща инфраструктура”, на мнение е Гергин Борисов от „Спаси София”.
Ще има ли приходяща инфраструктура тук, все още не е ясно. Това обаче не е единственият проблем с тази метростанция – от организацията „Спаси София” ни изпратиха снимка, от която се вижда, че е увреден един от чисто новите надземни тунели. Фирмата изпълнител ще трябва да поправи счупеният елемент, но когато се стопли времето.
За паркингът към чисто новата метростанция „Искърско шосе” и при станцията в ж.к. „Дружба” има отделни проекти за облагородяване.
„Озеленяване, затревяване, на места има да се садят дървета, но трябва да може да се влезе в тези райони. В момента, ако влезе машина там, тя потъва”, разказа изпълнителният директор на „Метрополитен АД” Стоян Братоев.
А само на няколко стъпала от калта се крият чисто новите станции на метрото, които ще заработят от утре.
„Като конструкции, като довършителни работи, метрото е направено на изключително високо качество”, похвали се Стоян Братоев.
Традиционно, по новите участъци утре ще се возим безплатно. От центъра до летището вече ще стигаме само за 20 минути.
Повече по темата гледайте във видеото.