Заобикалянето на коли се оказва рутина номер едно в големите градове

Всички са скептични към новите, 10 пъти по-високи глоби за неправилно паркиране. Глобите от 200 лева, ако спираме колата си върху тротоар или зелена площ, няма да решат проблема с паркирането, смятат шофьорите. А общините трудно могат да строят нови паркинги. Къде е границата между зелена площ и кална площ за паркиране пред блока?


Заобикалянето на коли: рутина номер едно в големите градове. Паркирането по тротоарите се е превърнало в нормално, въпреки че пешедохците няма откъде да минават. Обяснението на шофьорите - няма къде да си държат колите.


„Кой е виновен, че колите са повече от хората? Как да стане? Къде ще ги сложите, на главите си?!”, на мнение е Виктор Никовски.


В някои столични райони с гъсто строителство от преди 10-15 години, въобще няма места за паркинг.


Затова хората искат да се намеси общината. Но няма терени за нови паркинги.


„Единственото, което може да въведе общината, са организационни мерки - еднопосочност на улиците, паркиране отляво, отдясно”, обясни арх. Николай Каменов, "Устройство на територията", район Красно село, София.


От общината обясняват, че шофьорите трябва да следят знаците, но не винаги могат тревните площи да се оградят с колчета - заради липсата на пари.


Toзи автомобил е паркирал частично правилно - с предните си гуми в паркинга, със задните - в зелената площ. А този, само на метър от него е в зелената площ, която много не си личи, защото се е превърнала в жалки остатъци от трева.


Проблем с паркирането има и във Велико Търново, където паякът вдига средно по 22 коли на ден. Шофьорите обаче не са съгласни с глоби от 200 лева.


Санкциите трябват, за да се научим на ред, коментират шофьорите. И те като пешеходци, и пешеходците като шофьори завършват дискусията дали да паркирам на тротоара с българския извод: решение няма.


Повече по темата гледайте във видеото.