Това сочат данните на независимата международна пийпълметрична агенция "Nielsen Admosphere"

 

Според данните на независимата международна пийпълметрична агенция Nielsen Admosphere 30% от зрителите в активна възраст (18-49) са научили резултатите от провелите се вчера избори за местна власт и национален референдум от Нова телевизия. Втора е bTV, привлякла 26% от аудиторията.

 

Този безспорен успех за Нова е за втори пореден път, след като година по-рано - на 5 октомври (парламентарните избори 2014), Нова отново е била най-гледаният канал, със сходна стойност от около 30% от активните зрители в същия часови интервал. Зрителският интерес към изборното студио на Нова между 19:30 и 01:00 часа, сред активното население (18-49), е с над 50% по-голям спрямо резултата на втората телевизия.

 

Още по-подчертано е превъзходството на Нова в часовия интервал след 23:00 часа, когато медията предаваше на живо актуалните събития пред НАТФИЗ. В този момент Нова регистрира над 3 пъти повече зрителски интерес сред активното население в страната (18-49), спрямо втората медия в страната, чиито новинарски екипи не успяха да проследят извънредните събития в столицата в разгара на изборната нощ.

 

Highslide JS
 

Тези данни потвърждават тенденцията все повече хора да избират Нова, когато се информират за най-важните обществени събития. Общата телевизионна аудитория (всички зрители на възраст над 4 години) гледала снощи по Нова първите резултати от вота, е с над 40 хиляди зрители повече спрямо аналогичния резултат на Нова от 5 октомври 2014. Както се вижда и от много други изследвания и данни, доверието към новините и публицистиката на Нова продължава да расте непрекъснато.