Според анкетираните в изследването на GfK, NOVA е водеща в българските сериали, риалити формати и шоу програми
Според национално представително проучване на GfK*, проведено в периода 9-28 юни 2017, сред респонденти на възраст 18-49 години, NOVA е най-често гледаният телевизионен канал, централната емисия новини на медията получава най-високата средна оценка от новинарските емисии на трите национални телевизии, а по-голямата част от анкетираните са на мнение, че NOVA е водеща в българските сериали, риалити форматите и шоу програмите.
36 % от респондентите са на мнение, че „NOVA е най-често гледаният ТВ канал” и се откроява като телевизията, на която 46% от участвалите в проучването биха се доверили в най-голяма степен, за да бъдат информирани по време на драматични събития, засягащи цялото общество. За около 45% от участвалите в проучването NOVA е водещият телевизионен канал в България, следван от bTV с 38%.
Повече от 60% от интервюираните са на мнение, че Новините на NOVA се правят с професионализъм и “представят събитията по динамичен и интригуващ начин, а зрителите разбират значението на всяка новина”. Централната емисия новини на NOVA получава от аудиторията, гледаща телевизия между 19.00 и 21.00 часа в делничните дни, най-високата средна оценка (5,13 при максимално 6) от новинарските емисии на трите национални телевизии (NOVA, bTV и БНТ1). За това допринасят както повечето репортажи, различните мнения и оценки към едно събитие, така и присъствието на водещите и интериорът в студиото.
За над 58% от участвалите в национално представителното проучване на GfK, NOVA е “водещ ТВ канал в българските сериали”, а около 70% смятат, че е “водещ ТВ канал в риалити форматите” и “силен в шоу програмите“. Над 80% от интервюираните смятат за положително развитието й през последните две години като модерна и водеща телевизия. 57% от запитаните, които познават NOVA, биха я препоръчали на свои близки, роднини или приятели, спрямо 41% за bTV, което отново доказва доверието на зрителите към медията. Сред каналите, които 40% от респондентите биха препоръчали на познатите си, е и KINO NOVA от портфолиото на Нова Броудкастинг Груп – той би бил най-препоръчван от тематичните канали и третият най-препоръчван от всички телевизионни канали, участвали в изследването.
Във финансовият отчет за второто тримесечие на 2017 г. на MTG, компанията-майка на Нова Броудкастинг Груп, се отбелязва, че: "Българският бизнес продължава да се представя добре и отчита двуцифрен ръст на продажбите и печалбата в условията на стабилен пазар на ТВ реклама". Главният изпълнителен директор на MTG Йорген Мадсен Линдеман допълни в конферентен разговор с инвеститорите, че "Резултатите на бизнес сегмента "Международен развлекателен бизнес" на MTG се дължат основно на поредното тримесечие на здравословен растеж на приходите и печалбата за нашия бизнес в България".
*Източник: Национално представително проучване на GfK, проведено в периода 9-28 юни 2017 г., сред респонденти на възраст 18-49 г., по поръчка на Нова Броудкастинг Груп.
Редактор: Elena Mehandzhiyska