Резултатите от изследването са публикувани в „Science Advances“

Учени от Харвардския университет създали и изпробвали върху мишки микрочастици, които позволяват на имунната система да се бори ефективно с туморните клетки, гласи доклад, публикуван на сайта на университета.

Пробив в борбата с рака?

Изследователите създали частица, която трябва да помогне на микрофагите (имунни клетки, които предпазват организма, като търсят потенциални заплахи като вируси, бактерии и ракови клетки, и ги поглъщат и унищожават). Тези клетки убиват заразените, но туморните клетки са в състояние да променят техния фенотип. Те отделят вещества, които „превключват“ свойствата на макрофагите и вместо да убият туморните клетки, те започват да стимулират растежа им, като в същото време потискат имунната система на организма, като в крайна сметка подпомагат метастазите.

Учени откриха причините за почти всички видове рак

За да пренасочат микрофагите срещу правилните клетки, учените създали „раница“ от микрочастици, кото се закрепва с помощта на полимери за външната повърхност на клетката.

Направените досега експерименти са установили, че третираните по този начин микрофаги забавят растежа на тумора и намаляват метастазите при мишки с агресивна форма на рак на гърдата.

Резултатите от изследването са публикувани в „Science Advances“.

Учените се надяват тази техника един ден да бъде използвана за лечение на различни състояния, свързани с имунната дисфункция.

УЧЕНИ: Не пийте вода с лимон