Заплашени сме от спиране на строителството на „Хемус“, се казва в позицията

Задочният спор между ръководството на "Автомагистрали" и Министерството на регионалното развитие продължава. От дружеството твърдят, че са пред колапс заради блокирани банкови сметки от министър Комитова. Така те не могат да извършват редовните си плащания към доставчици, което пък ще блокира дейността им. Според министъра няма опасност да спрат нито поддръжката, нито строителството на магистралите у нас.

МРРБ пак внася за регистрация новото ръководство на "Автомагистрали"

„Държавното дружество „Автомагистрали” е поставено в невъзможност да извършва редовните си месечни плащания към доставчици на услуги и суровини, което ще блокира дейността ни". Това се казва в позиция на „Автомагистрали”, изпратена до медиите.

„От 10 юни министър Виолета Комитова блокира банковите сметки на дружеството във всички търговски банки. Това действие вече оказва негативни последствия в работата на „Автомагистрали” ЕАД и дружеството е заплашено от принудително спиране на дейността, в това число и временно спиране на изграждането на АМ „Хемус“ и разпускане в принудителен отпуска на голям брой служители, в разгара на строителния сезон", се казва още в позицията.

МРРБ прави нов опит да смени ръководството на "Автомагистрали" (ВИДЕО)

„Съществува сериозна опасност да бъде прекъснато електрозахранването в обекти и бази за поддръжка, както и прекратяване доставките на горива. Натрупват се неодобрени заявки за годишни технически прегледи, за планови ремонти на техниката за зимното поддържане и текущи аварии и проблеми. Това може да е причина за неизпълнение на възложените задания относно текущия ремонт и поддръжка, обезпечаване на пътнотранспортни проишествия, въвеждане на временна организация и безопастност на движението при най-натоварените автомагистрали в страната, което, от своя страна ще доведе освен до санкции и до финансови загуби на дружеството от нереализирана печалба", продължава позицията.

„В резултат на продължителна писмена комуникация с МРРБ, принципалът на „Автомагистрали“ ЕАД - министър Комитова, на 25 юни 2021 (петък), с поредно писмо до търговските банки ги моли да не допускат разплащания над определения от нея лимит от 10 000 лв. на седмица. Сумата обаче е крайно недостатъчна за оперативната работа на дружеството и то да функционира нормално. С тези и други подобни действия или бездействия на практика се блокира дейността по изграждането на АМ „Хемус“ и поддръжката на автомагистралите в страната. Това може да доведе до хаос и напрежение за всички пътуващи, за бизнеса, свързан с пътната инфраструктура, а също и за икономиката на страната", казват от „Автомагистрали”.

"Автомагистрали": 79 млн. лв. са спестени от авансови плащания за "Хемус"

„В момента, в който решихме да се разделим с г-н Беличев , аз установих запор  върху сметките на дружеството и всяка седмица той пише доклад до мен за разходите, които са му необходими. Аз ги одобрявам, за да оперира дружеството”, посочи министър Комитова.

А причината за лимита е да се стопират авансовите плащания към строителните фирми.

„Аз не разрешавам повече да се извършват аванси от дружеството, както досега е управлявал Беличев. Най-скъпото строителство е незавършеното строителство - няма да допусна да има такова”, категорична беше тя.

„Авансовите плащания са направени, само за да фиксират цените към онзи момент, защото разликата е в стотици милиони сега”, отвърна Беличев.

Междувременно Министерството на регионалното развитие за пореден път ще внесе документи за вписване на временно ръководство на „Автомагистрали” до провеждането на конкурса.

СТРОИТЕЛСТВОТО НА „ХЕМУС”: Фирма получила огромен аванс за работа след 4 години

„Беличев избира един ден, подава жалба до СГС, те удовлетворяват жалбата и в същия ден се спира вписването. Това се случи веднъж на 22 и на 25 юни, при един и същи съдия”, каза Комитова.

От Софийския градски съд обясниха, че делата са разпредели на случаен принцип  между тримата дежурни съдии.

„Нашите договори са до провеждане на конкурс ,аз съм материално отговорно лице и трябва да си изпълнявам задълженията законно. Там не пише, че трябва да има временен борд, не фигурира това понятие”, посочи Беличев. Пред NOVA той заяви, че все още не е решил, но обмисля да подаде документите си в конкурса за ново ръководство на „Автомагистрали”.