Програмата за лицензиране на новини стартира днес в България

Български редактори курират панели с новини в Google News Showcase. Това е онлайн преживяване и програма за лицензиране на новини, което стартира днес в България, съобщават от Grayling, пиар агенцията на Google в България.

По думите им участващите издатели в България създават панели, които предоставят повече начини на читателите да се ангажират с новините и ги насочват към пълните статии на уебсайтовете на новинарските издания. Това позволява на издателите да задълбочат отношенията си с читателите и им дава по-пряк контрол върху представянето и брандинга, посочват от агенцията.

Сред медийните издатели, които се включват в Google News Showcase в България, са Нова броудкастинг груп, 24 Chasa Group, Би Ти Ви медия груп, Българското национално радио (БНР), Дир.бг, Икономедиа, Инвестор медия груп, Медияпул, Офнюз, Резон медия груп, Спортал медия груп и Уеб медия груп.

„Доверието в медийния бранд е от решаващо значение в днешно време”, каза Александър Варов, изпълнителен директор на Нетинфо, част от Нова броудкастинг груп. „Използваме всички възможности, за да гарантираме автентичността на нашето съдържание. Наличието на ясен сигнал за бранда чрез News Showcase, е важен инструмент за ангажиране на потребителите”, допълва той.

Това са материали, избрани от редакторите в новинарското студио, гласи съобщение, публикувано в Google News Showcase. Обяснява се, че новинарските статии са класирани „въз основа на тяхното качество, оригиналност и актуалност на съдържанието, а където е разрешено – въз основа на настройките ви, предишната ви активност и покупки в Google News, както и активността ви в други продукти на Google“. Google може да има лицензионно споразумение с някои от тези издатели, но това не влияе върху класирането на резултатите, се казва още в текст, публикуван в Google News Showcase.

Според информацията, разпространена от пиар агенцията на компанията в България, издателите могат да изберат да добавят функция, при която Google плаща за достъпа на читателите до ограничено количество от тяхното платено съдържание. По думите им това осигурява на читателите достъп до повече статии на дадено издание, отколкото биха могли да видят иначе, като ги насърчава да научат повече за изданието - и евентуално да се абонират.

Панелите с новини от партньори в България започнаха да се разпространяват в Google News за Android, iOS и в мрежата, както и в Discover за iOS и Android. Участващите издатели в България ще създадат News Showcase панели, които предоставят повече начини на читателите да се ангажират с новините и ги насочват към пълните статии на уебсайтовете на новинарските издания. Това позволява на издателите да задълбочат отношенията си с читателите и им дава по-пряк контрол върху представянето и брандинга.

В световен мащаб Google има сключени договори за News Showcase с над 2500 издания. Продуктът функционира в 24 държави, сред които САЩ, Франция, Испания, Полша, Словакия, Германия, Ирландия, Португалия, Обединеното кралство, Италия, Австрия, Румъния и Словения.