Комуникацията като форма на застъпничеството – във фокуса на тазгодишния PR фестивал
Комуникацията като форма на застъпничество и налагане на интереси. Това е фокусът на тазгодишния PR фестивал – PR Приз 2025, който ще се проведе на 15 май. Тогава ще разберем кой стои зад най-успешните брандове и комуникационни стратегии. Защо събитието се провежда под надслов „Игри на интереси“? разказват Иван Янакиев и Екатерина Анчева от БДВО.
„Зад „Игри на интереси“ стои нашият размисъл за ролята на комуникациите. Помислихме заедно с останалите членове на БДВО и решихме, че независимо от сменящите се тенденции в комуникациите, ролята на комуникациите остава една и съща. И тя е да информира, да убеждава и да провокира действия. Винаги в края на комуникацията не стои платформа, не стои един алгоритъм, както често ни се налага да мислим. Стои един реален човек и към него е насочено нашето послание. Надяваме се в рамките на нашия PR фестивал, който ще бъде след два дни да поразсъждаваме малко по тази тема. И да го направим по един прозрачен и етичен начин“, споделя Екатерина Анчева, член на УС на БДВО.
„PR фестивалът и съответно годишните награди в комуникационния бранш – това е може би най-голямото събитие в комуникационната индустрия за годината и традиционно БДВО винаги залага на актуална тема. В този контекст смятаме, че тази година „Игри на интереси“ е много подходящо. Нашата професия, не на последно място заради дигиталните технологии, може би е сред най-бързо променящите се и най-бързо развиващите се. Технологиите имат своята роля в ежедневната ни работа, но целта на този тип събития като PR фестивала е да видим как те могат да ни помагат“, пояснява Иван Янакиев.
„Има две неща, които са определящи в нашата професия – едното е скоростта и как да използваме технологиите, за да постигнем тази персонализация, която всички потребители очакват. Данните показват, че над 70 % от потребителите очакват да създаваме персонализирани послания чрез технологиите. Това е и една от темите, които ще поставим на експертен диалог“, разказва Екатерина Анчева.
Разчита ли бизнесът на комуникацията като инструмент?
„Тук можем да дадем положителен отговор. Първо на базата на заявките за участие в PR Приз, които получихме. Над 80 изключително стойностни проекта, които показват колко добре са позиционирани комуникациите в корпоративния свят. Ролята на комуникациите все повече прилича на управленска функция и това все повече се разбира от българския бизнес. В началото на есента ще можем и да се обосновем със статистически данни в тази посока“, категорична е Екатерина Анчева.
Какво е мястото за успеха на социалните мрежи?
„Те са важен социален инструмент. През дигиталните канали и алгоритми можем много бързо да разпространяваме информация. Тук идва голямото предизвикателство на нас като потребители – колко достоверна е тя и колко бързо можем да я обработим. Да разберем кое е вярно и ко не е“, пояснява Иван Янакиев.
В бизнес средите става ли все по-личен подхода към клиентите? Разчупват ли се корпоративните строги окови и цени ли се това?
„Категорично подходът към потребителите става все по-персонален и затова разчитаме на обработката на данни и разбира се на изкуствения интелект, който ни помага по-добре да познаваме нашите потребители. Другото, на което залагаме, е бързината. Скоростта е името на играта през 2025 година. Защото по данни един Tweet трае средно по 18 минути. Което значи, че за да налагат своите послания, трябва да са все по-бързи. За да могат да създават ценни послания, имат нужда от информация за своите потребители“, пояснява Екатерина Анчева.
А в това надбягване не помага ли изкуствения интелект?
„Да, разбира се. Изкуственият интелект е нещо, с което работим от години. Въпросът е колко добре можем да боравим с него“, споделя Иван Янакиев.
Има ли как потребителите да се ориентират коя е фалшива новина?
„Това е проблем, с който се сблъскват хората, които работят извън комуникациите, но и самите ние. Едно от най-важните умения, което всеки от нас като потребител на информация трябва да има, е отсява правилната информация“, допълва той.
По темата Екатерина Анчева, от своя страна, призова зрителите на NOVA NEWS да бъдат критични към информацията, да се освободят от емоциите и да се опитат да проверят източниците на дадена информация. „Не се доверявайте сляпо на това, което приятелите ви са публикували в социалните мрежи. Тук е ролята на всеки от нас да не позволи през него да бъдат прокарвани нечии интереси или цели. Нека всеки от нас да бъде достатъчно критичен, така че да използва информацията в негова полза, а не да бъде проводник на чужди интереси.“
Ясен ли е пътят на комуникациите и можем ли да си представим тяхното бъдеще?
„Светът е в ремонт и ролята на комуникацията и комуникаторите става все по-важна. Днес едни празнуват войната, а други – мира. И то по убеждение, което отново е свързано с добро боравене с комуникационни похвати и тактики“, категоричен е Иван Янакиев.
Входът е свободен. Веднага след PR Фестивала, от 19:00 часа, ще се проведе 25-тата, юбилейна церемония по награждаване на най-добрите комуникационни проекти PR Приз.
Допълнителна информация за събитието може да откриете на сайта на Българско дружество за връзки с обществеността и в социалните мрежи.
NOVA е медиен партньор на събитието.
Редактор: Боряна ДимитроваПоследвайте ни