Оказва се, че не е проблем да караш с повече от 50 акта за нарушения...

Шофирането с 50 и повече акта не е проблем за шофьорите. Това показа проверката на Новините на Нова в „Пътна полиция". Това сочи и практиката на адвокати, които се занимават с подобни дела. Дори и с изчерпани контролни точки от талона, шофьорът може да продължи да управлява автомобила си без проблем. 

 

Съботният инцидент с таксиметровия шофьор, който прегази двама пешеходци, е такъв пример. Според юристи липсва обмен на информация между работодателите, които наемат шофьори, и КАТ.  

 

„Цялата тази информация по отношение на допуснати нарушения се съхранява в КАТ, но няма изградена информационна система, която да я подава на работодателя. И по този начин излиза, че един водач, който всъщност е лишен от документи, все още работи", обяснява адвокат Любен Прокопиев.

 

Според него трябва поне веднъж месечно собствениците на таксиметрови кампании да получават сводка от „Пътна полиция" за това кой от работниците им какви нарушения е извършил. Връщането на книжката на нарушителя също е доброволен акт. 

 

Репортер: Ина Гълъбова

 

Гледайте цялата централна емисия на Новините на Нова в сайта Nova Play.