Опозицията е срещу по-строгата мярка, взета с приемането на Закона за движение по пътищата
Вече ще шофираме с включени фарове и през лятото. Това решиха депутатите, като приеха окончателно част от промените в Закона за движение по пътищата. Досега задължението автомобилите да се движат с пуснати светлини и през деня важеше само от 1 ноември до 1 март.
От опозицията се обявиха срещу по-строгата мярка на пътя, с аргумента, че карането на фарове хаби гориво и замърсява въздуха. Според сметките им целогодишното каране на светлини ще струва на водачите над 700 млн. лева.
„Аз бих казал не само на опазването на околната среда, но това ще се отрази преди всичко и на опазването на джоба на българина”, каза Иван Иванов, депутат от Синята коалиция.
„По тази логика, дайте да задължим автомобилите да карат без включени климатици, защото те също вдигат с 1 на 100 разхода на автомобилите”, каза Цветомир Михов от ГЕРБ.
Опозицията не спря с критиките до тук. Някои депутати сметнаха, че идеята е неприложима по нашите географски ширини, където през по-голямата част от годината е светло.
„Аз не мога да разбера защо са ни толкова много слънца по магистралите, по пътищата – да светят непрекъснато”, каза независимият депутат Димитър Чуковски.
Управляващите защитиха по-строгата мярка с аргумента, че така ще намалеят инцидентите на пътя. Статистките показват, че карането с фарове през цялата година намалява катастрофите с 11 %.
Депутатът от ДПС Ремзи Осман каза, че според него жертвите по пътя не са заради светлините, а заради безобразното шофиране на самонадеяни хора.
Въпреки че мерките на пътя стават все по-строги, повечето шофьори подкрепят идеята да карат целогодишно на фарове.
По-строги мерки ще има и за велосипедистите на пътя. Съвсем скоро, излизайки извън града, те задължително ще трябва да слагат светлоотразителни жилетки, когато видимостта намалее.
Репортер: Георги Георгиев