Предстои и основен ремонт на трамвайното трасе по бул. „България”, обясни зам.-кметът Любомир Христов

Павираните улици в столицата ще изчезнат и на тяхно място ще се появят асфалтирани отсечки. Идеята идва от Столична община. Причината за това решение е, че по паветата шофьорите намаляват скоростта и така спомагат за забавяне на движението на градския транспорт, обоснова се зам.-кметът Любомир Христов.

 

Според него след полагането на асфалт, движението ще стане по-бързо и така автомобилите ща вдигат по-малко шум. Друга причина за „пенсионирането” на паветата е трудната им поддръжка. „Старите майстори си отиват, а младите нямат умения да ги редят добре”, аргументира се Христов.

 

Демонтираните павета ще се събират в таен склад После те ще бъдат използвани при ремонт на малки централни улички в столицата по проект за възстановяване на автентичния им вид, който ще се прави след 2014 г. Един от символите на София - жълтите павета обаче, ще остане, тъй като е част от културното наследство.


Предстои да бъдат премахнати паветата по бул. „Прага” в участъка от „Скобелев” до „Пенчо Славейков”, бул. „Монтевидео”, бул. „Дондуков”. Обновен ще бъде и бул. „Сливница” от „К. Величков” до бул. „Петър Дертлиев”, заедно с моста на „Захарна фабрика”.
Част от ул. „Опълченска” - от „Сливница” до „Тодор Александров” ще бъде разширена.


Догодина кварталите "Дружба" и "Младост" ще имат „топла” връзка - бул. „Копенхаген” в „Дружба” 2 ще бъде довършен до бул. „Цариградско шосе” и така шофьорите ще имат пряк път до квартал „Младост”.


Предстои и основен ремонт на трамвайното трасе по бул. „България”, по което ще бъдат пуснати в движение по-бързи трамваи. Ще се строят и трамвайни линии от Семинарията до Дървеница.