Срещу тази сума те нямат право да се возят на композицията, а пътуват успоредно с нея

 

Туристи от цяла Европа плащат по 2 000 евро, за да снимат реставрирани парни локомотиви в движение у нас. Срещу тази сума те нямат право да се возят на композицията, а пътуват успоредно с нея, с автобуси. Поредният атракционен тур с продължителност четири дни завърши през уикенда в Кърджалийско.

 

Най-старият парен локомотив в България е наричан "Баба Меца" заради своята сила. Той е произведен през 1931 година в Полша.

 

„Това е локомотив, който е уникален - единствен в Европа - като мощност от този тип и като конфигурация на колелата - как са свързани колелата на локомотива”, обясни машинистът Ангел Алексиев.

 

Локомотивът е реставриран миналата година, а сега дърпа товарни вагони из Родопите, за да радва туристите.

 

„Преди две години започнахме организацията по реставрацията на тази машина и събрах над 40 фотографи от цял свят, които искат да видят този локомотив сред тази българска природа. Правим го два-три пъти годишно и струва по 2 000 евро на човек”, каза Тило Уцер - организатор на екскурзията.

 

Двата парни локомотива, които участваха в атракционната обиколка тези дни, привличат и местните хора, които не са виждали такива от десетилетия. Водят и децата.

 

Поддръжката на парните локомотиви не е никак лека задача. Именно това и огромното замърсяване на въздуха са причини да бъдат спрени от движение преди четвърт век.

 

Репортер: Димитър Иванов