Всички те са качествени и с визия за развитие

Общо 213 са кандидатите в третото издание на „Промяната” - най-голямата социално отговорна инициатива на Нова Броудкастинг Груп в партньорство с фондация „Промяната”.


На 20 май в 23:59 ч. изтече срокът за кандидатстване в конкурса за социални предприемачи, който за трета поредна година дава възможност на отделни личности и организации с иновативни решения и силна мотивация да работят за подобряване на живота на децата в България.


Социални предприемачи от 54 населени места се включиха в тазгодишния конкурс с конкретни предложения за разрешаване на значими проблеми за децата и младежите у нас. 42% от кандидатите са от София, но в надпреварата участват и обещаващи проекти от Пловдив, Варна, Бургас, Русе и други големи и малки градове и няколко села от страната.


Преобладаващият брой участници (около 75%) са на възраст между 25 и 45 години и, както в предишните издания на конкурса, повече от половината от кандидатите са жени.


Кандидатстващите проекти този път са с по-високо качество и по-зрели. Все повече хора мислят стратегически и още от стартирането на своя социален проект имат идеята как да го направят устойчив и да се разраства. Точно това е, което търсим ние в кандидатите – силна мотивация за справяне с проблемите на децата в България и ясна визия как тази дейност ще се развива в бъдеще”, споделя първоначалните си впечатления за участниците Юрий Вълковски, изпълнителен директор на фондация „Промяната”. 


Подадените проекти ще преминат през няколко етапа на оценка. Те ще бъдат разглеждани от експерти от водещи неправителствени организации, специалисти от различни отдели на Нова Броудкастинг Груп, представители на ключови институции. В средата на юли 20 от кандидатите с най-добре развити проекти ще бъдат поканени на допълнителни обучения, а след това - и на интервю с експерти от България и Швеция.


Онлайн гласуването през октомври ще даде възможност на публиката да избере трите проекта-финалисти, които ще получат финансиране, медийно внимание, менторска подкрепа, обучения и достъп до международната мрежа на „Промяната” през 2017 г.


За по-малко от две години след старта си през 2014 г. конкурсът показа, че социалното предприемачество има сериозен потенциал за развитие у нас. През 2015 г. социалните предприемачи, част от първите две издания на „Промяната”, благодарение на усилената си работа и желанието си да помогнат, достигнаха до 545 български деца и промениха живота им към по-добро.


Паралелно с избора на новите проекти от третото издание на конкурса, Нова Броудкастинг Груп и фондация „Промяната” ще продължат да подкрепят и девет от настоящите социални предприемачи и през 2016 г., които са си поставили за цел в рамките на тази година да подобрят живота на повече от 1000 деца в България.