Снимка: Тhinkstockphotos
Чат роботът работи като задава въпроси на потребителите
Чат робот, предоставящ адвокатски консултации, създаден от тийнейджър, обжалва глоби за паркиране, като вече е помогнала за връщането на над 4 млн. долара от създаването си през 2014 г., информира БГНЕС.
Услугата DoNotPay е създадена от 19-годишния Джошуа Броудър и по неговите думи представлява „първият в света робот адвокат“. Досега онлайн адвокатът е водил 250 000 дела, от които е спечелил 160 000, пише изданието „Нюзуик“.
Броудър пуска услугата безплатно, описвайки я като средство за предотвратяване на това местните власти да се възползват от своите граждани.
„Смятам, че хората, получили глоби за паркиране са най-уязвимите в обществото“, каза Броудър. „Тези хора не се опитват да нарушат закона. Смятам, че те са експлоатирани като източник на доходи от местните власти“, допълни той.
Чат роботът работи като задава въпроси на потребителите и се опитва да разбере детайли около случая им като например „Вие или някой, когото познавахте, шофира колата?“. Ако роботът установи, че обжалването на глобата е основателно, създава писмо, което може да бъде изпратено до съда.
В момента DoNotPay може да се използва в Лондон и Ню Йорк, като плановете са слугата да стане достъпна и в Сиатъл по-късно тази година.
В момента Броудър работи по друга програма, която да помага на хора, чиито полети са закъснели, както и програма за бежанци, искащи да подадат документи за убежище.
„Мисля, че има златна мина от възможности, тъй като толкова много услуги и информация могат да бъдат автоматизирани, използвайки изкуствен интелект“, казва Броудър. „Разочароващо е, че в момента той се използва за търговски трансакции като поръчка на цветя и пица“, допълва той.
Редактор: