Вътрешнофирмената проверка показала, че документацията е изрядна

Без следа от шофьора на автобуса, който катастрофира преди дни на магистрала „Тракия”. Дни след инцидента се оказва, че и никой от фирмата-превозвач не може да го открие. След вътрешнофирмена проверка от компанията подозират самоволна размяна на шофьори часове преди злополучния курс.

„Юнион Ивкони”: Тази година нямаме влязъл в сила акт за нарушение

В 06:00 часа сутринта на 30-ти октомври пътнически автобус тръгва от Слънчев бряг за София. За част от курса зад волана е бил шофьорът, който часове по-късно тръгва отново към Слънчев бряг и катастрофира.

„Съществува възможност за самоволна размяна на водача на част от отсечката –около 10%”, заяви Георги Атанасов, управител на „Юнион Ивкони”.

Така се оказва, че шофьорът може да е карал повече от разрешените 9 часа на ден. Автобусът му е имал тахограф, а преглед преди 10 дни показва, че е бил изправен.

Тахографските листове съдържат информация за всичко, което се случва по време на път, включително и за това кой е зад волана. В случая в катастрофиралия автобус е открит стар тахографски лист на друг шофьор. 

ПРОКУРАТУРАТА: Три са версиите за катастрофата с автобус на АМ "Тракия"

„Нямам връзка с въпросния шофьор, за да може да ми обясни каквото и да било. Не мога да се свържа с водача от деня на инцидента, но тогава беше много изплашен”ы заяви още Георги Атанасов.

От „Юнион Ивкони” отново заявиха, че имат само един акт за нарушение, докато от транспортното министерство твърдят, че са два плюс още 26 на шофьорите.

„Нямам за цел да броя актове, ако аз бях на място на шефовете на компанията и ако държавен орган ми санкционира 26 водача или 26 пъти, бих взел мерки”, заяви транспортният министър Ивайло Московски.

От началото на годината превозвачът е  санкционирал 12 свои шофьори за грешни тахографски листове.

За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК. Там очакваме и вашите коментари.