Учените смятаха, че това е обект от друга планетарна система

Мистериозният обект Умуамуа, който прелетя през Слънчевата система, може би не е това, което изглежда. Смяташе се, че това е астероид от друга планетарна система, защото върху него не бяха открити прах и газ – характеристики, които кометите притежават.

В КОСМОСА: Търсят извънземен живот на астероида с форма на пура

Най-новите наблюдения върху Умуамуа, публикувани в Nature Astronomy, показват, че обектът има органичен пласт върху повърхността си.

Пентагонът призна, че имал програма за наблюдение на НЛО

Изследователите предполагат, че това може би означава, че от вътрешната страна на обекта има лед, а органичният слой му пречи да се изпари при близкото си преминаване покрай Слънцето.

„Когато го засякохме, не показваше признаци на кометна активност“, казва Алан Фитцсимонс от университета Queen’s в Белфаст – водещият учен по проекта. „Въпреки това направихме спектрален анализ на обекта, който показа, че е много подобен на богатите на лед обекти в периферията на Слънчевата система".

Учени описаха как биха изглеждали извънземните (ВИДЕО)

Спектралният анализ в случая е направен за да се измери светлината от обекта и да се установи от какви елементи е той. Изглежда има пласт от въглерод на повърхността си – „органично покритие“.

Астероидът Умуамуа идва от друга слънчева система

Умуамуа“ прелетя на 0.25 астрономически единици от Слънцето – четвърт от земната орбита, преди да напусне отново нашата Слънчева система. При тази близост, ако беше комета, щяхме да очакваме да видим признаци на сублимация – превръщането от твърдо в газообразно състояние.

Загадъчни останки на малко дете или извънземно? (ВИДЕО)

Но не това е случаят. И именно затова учените смятат, че е астероид и затова в обекта няма вода. Но последното проучване показва, че може би има лед, а това променя и всички теории как се е образувал в неизвестна досега планетарна система.

Две летящи чинии до Исус Христос на религиозна фреска? (ВИДЕО)

„Знаем, че не прилича на нито един астероид, който се намира сравнително близо до Слънцето“, казва Фитцсимонс. „Предишните ни очаквания бяха, че по-голяма част от обектите, „изхвърлени“ от слънчевите системи при формирането на планетите би трябвало да са съставени от лед. Така че, Умуамуа, оправдава тези очаквания“.

Въпреки това обектът остава много необичаен, а много въпроси около него все още нямат отговор – не знаем откъде идва, нито знаем на каква възраст е, въпреки че някои учени предположиха горна граница 10 милиарда години. Възможно е да с види и активност като на комета, докато напуска границите на Слънчевата система, предполагат други астрономи.

За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК.